تفاوت کرم پودر و موس

معمولا یکی از موضوعات چالش برانگیز در خرید محصولات آرایشی، انتخاب محصولی برای پوشانندگی عیب و ایرادات پوست صورت و تیرگی های آن است. برای انجام این کار می توانید از کرم پودر، پنکک، موس، کانسیلر و … استفاده کنید. اما هر کدام از این محصولات کاربرد خاص خود را داشته و کارایی های متفاوتی دارند. ما در این مقاله سعی داریم به بررسی تفاوت های بین کرم پودر و موس بپردازیم تا به شما در انتخاب محصول مناسب پوست خود کمکی کرده باشیم.

موس-آرایشی

مزیت موس بر کرم پودر

ما معمولا از کرم پودرها برای پوشاندن تمام صورت و یکدست کردن پوست استفاده می کنیم. بخصوص در میهمانی ها و مراسم هایی که حساسیت بیشتری روی آرایش چهره خود داریم بهترین گزینه است، اما با توجه به اینکه منافذ پوست را پوشانده و پوست را برای تنفس با مشکل مواجه می کند، ممکن است برای استفاده مداوم و روزانه گزینه مناسبی نباشد. ساختار موس به گونه ای است که سبک تر بوده و منافذ پوست را به طور کامل نمی پوشاند. همین نکته یکی از مزایای موس نسبت به کرم پودر است که می توان آن را بدون نگرانی به صورت روزانه مورد استفاده قرار داد.

موس چیست؟

یک تفاوت کرم پودر و موس که قابل توجه و مهم است، میزان چربی موجود در این دو محصول است.
کرم پودرها انواع متفاوتی داشته و مقدار چربی موجود در کرم پودرها هم بسته به نوع آن ها متفاوت است.
میزان چربی در موس کمتر بوده و به همین دلیل افرادی که پوست چرب تری دارند، تمایل بیشتری به استفاده از موس دارند. به طور کلی موس ترکیبی از کرم پودر و پنکک است، نه خیلی چرب و نه خیلی خشک. بسیاری از آرایشگران از موس به عنوان زیرساز آرایش استفاده کرده و به کمک آن عیب و ایرادات و نواقص چهره را می پوشانند.

کرم پودرها معمولا به عنوان مرحله نهایی آرایش و قبل از فیکس کردن آرایش مورد استفاده قرار می گیرند.
عموما موس ها پوست را مات کرده و از براق شدن آن جلوگیری می کنند.
ساختار آنها نیز غلیظ تر بوده و بافت یکدست و سفت تری نسبت به کرم پودرها دارند.

نحوه استفاده از موس و کرم پودر

نحوه استفاده از این دو محصول تفاوت چندانی با هم ندارد.
می توان با اسفنج ها و پدهای آرایشی ، انواع براش ها و حتی با نوک انگشتان کرم پودر و موس را روی صورت پخش کرد. در مورد نحوه استفاده ، تنها تفاوت کرم پودر و موس این است که پس از کرم پودر معمولا از پنکک برای مات کردن پوست استفاده می شود.
اما موس به خودی خود مات بوده و نیازی به محصول دیگری برای فیکس شدن ندارد.

دیگر فرق کرم پودر و موس بسته بندی آنهاست.
کرم پودرها غالبا در تیوب ها، شیشه ها، بطری های پمپی و پلاستیکی قرار دارند.
موس به دلیل ساختار سبک و خامه ای خود در کاسه شیشه ای بوده تا دسترسی به آن آسانتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *