کانسیلر آرایشی چیست؟

آنچه که باید درباره کانسیلرها بدانیم!

کانسیلر چیست؟ و نحوه استفاده کانسیلر چگونه است؟

می توان گفت که الهه آرایش برای دختران کانسیلر است. از لکه های تیره، عیب و ایرادات پوست و تغییر رنگ پوست گرفته تا جای جوش ها و لکه های سیاه پوست ؛ کانسیلر همه ایرادات طبیعی پوست را پوشانده و آن را بی نقص می کند.

شاید کانسیلر بعنوان راه حلی جادویی برای همه مشکلات آرایشی و زیبایی شما عمل کند اما استفاده از آن هم ریسک های مربوط به خود را دارد – استفاده بیش از حد از آن ممکن است باعث کبره بستن آرایش روی پوست شود و یا رنگ اشتباه کانسیلر می تواند به شدت آرایش را خراب کند. با این حال نحوه استفاده کانسیلر فرایندی شهودی نیست و البته مثل موشک هوا کردن هم نیست. در این مقاله سعی داریم شما را با استفاده صحیح از کانسیلر برای داشتن پوستی فوق العاده راهنمایی کنیم:

تفاوت کانسیلر و کرم پودر

تفاوت اساسی میان کانسیلر و کرم پودر در روش استفاده از آن است. کرم پودر روی کل صورت زده می شود در حالی که کانسیلر فقط در قسمت هایی از پوست مورد استفاده قرار می گیرد که ایرادی دارد مثل لکه های تیره، روزنه های پوست ، جای جوش و خطوط عمیق پوست.
می توان کانسیلر را در ترکیب با کانسیلرهای دیگر و همینطور به همراه کرم پودر استفاده کرد، اما معمولا کرم پودرها را نمی توان با کرم پودرهای دیگر ترکیب کرد کانسیلرها رنگدانه های بیشتری در خود دارند و همین باعث می شود که قابلیت پوشانندگی آن نسبت به کرم پودر بیشتر باشد.. در گذشته اکثر کرم پودرها و همینطور کانسیلرها روغنی بودند و ماده اصلی تشکیل دهنده آنها روغن بود، که به آنها رنگدانه هم اضافه می شد. مواد اصلی تشکیل دهنده کانسیلرها تالک، موم عسل و رنگدانه است و کرم پودرها هم  چنین ترکیباتی را در خود دارند و از آنجا که وقتی ماده اصلی لوازم آرایشی روغن باشد، زودتر پاک و محو می شوند، امروزه کرم پودرها و کانسیلرهای موجود دربازار بیشتر الکلی، سیلیکونی، آبی یا پودری هستند.
نگهدارنده ها هم که از اجزای اصلی مواد آرایشی جدید هستند، چرا که در غیر این صورت به سرعت آلوده شده و برای پوست مضر خواهند شد. مواد موجود در این نگهدارنده ها مانند پارابن تأثیر خوبی روی پوست نخواهند داشت بنابراین مواد آرایشی غلیظ نباید به مدت طولانی روی پوست باقی بمانند.

هر چند که هیچ ترتیب دقیقی برای استفاده از کانسیلر و کرم پودر وجود ندارد اما اگر ابتدا کرم پودر بزنید، کانسیلر کمتری مصرف می شود. هرچند اگر ابتدا از کانسلیر استفاده کنید، در هنگام استفاده از کرم پودر مقدار زیادی از کانسیلر پاک خواهد شد.

نکته مهمی که در انتخاب کانسیلرها وجود دارد تطبیق آن با نوع پوست شماست، چون در صورتی که نوع نامناسب آن انتخاب شود، نه تنها زیبایی مدنظرتان را برایتان به همراه نمی آورد، بلکه باعث پیری زودرس پوست و به ویژه قسمت زیر چشم خواهد شد.

روش-زدن-کانسیلر-دور-چشم

چطور حلقه های زیر چشم را بپوشانیم؟

کانسیلر مؤثرترین روش برای پوشاندن حلقه های زیر چشم است. اگر نمی دانید از کدام یک از انواع کانسیلر صورت برای پوشاندن این حلقه های بدمنظر استفاده کنید، پاسخ بسیار ساده است. اگر این حلقه ها قهوه ای تر هستند از کانسیلرهایی با ته رنگ نارنجی یا هلویی استفاده کنید (که 80 درصد از زنان در این دسته بندی قرار دارند). با این حال اگر این حلقه ها آبی تر هستند از کانسیلرهایی با ته رنگ زرد و یک درجه روشن تر از رنگ پوست خود استفاده کنید. این رنگ، تغییر رنگ آبی را پوشانده و پوست را شفاف تر می کند. برای اجتناب از پوسته پوسته شدن زیر چشم بهتر است از انواع کانسیلر مایع یا ژله ای استفاده کنید.

روش زدن کانسیلر دور چشم

بهترین روش برای استفاده از کانسیلر این است که مثلثی بکشید که قاعده آن زیر چشمانتان و نوک آن به سمت گونه هایتان باشد. این شکل مثلثی نه تنها حلقه های سیاه زیر چشم را می پوشاند بلکه این حس را ایجاد می کند که پوست شما کشیده یا لیفت شده است. از نوک انگشت میانی خود برای ضربه زدن با کانسیلر روی پوست استفاده کنید ( به جای اینکه کانسیلر را روی پوست بکشید) تا کانسیلر با پوست ترکیب شده و روی پوست ناپدید شود. اجازه دهید که اولین لایه خشک شود و سپس در صورت نیاز لایه دوم را بزنید. سپس با کمک پودری مات و نرم و براشی مناسب، کانسیلر را روی پوست فیکس کنید.

چطور جوش ها را بپوشانیم؟

وقتی می خواهید از کانسیلر برای جوش استفاده کنید، با استفاده از کانسیلر سبز و یک براش تمیز که مخصوص خود جوش است نه پوست اطراف آن ( برای جلوگیری از پخش شدن باکتری) سرخی جوش را خنثی کنید. سپس با استفاده از یک گوش پاک کن و کانسیلری با پوشش دهی بالا و متناسب با تن رنگ پوستتان آن قسمت را بپوشانید تا جوش به طور کامل پنهان شود. اکنون آن ناحیه را با پوست اطرافش ترکیب کرده و با پودری مات کانسیلر را فیکس کنید.
علاوه بر نکات بالا، می توان گفت که کانسیرها عصاهایی جادویی هستند که کاربردهای متفاوتی داشته و به شما کمک می کنند تا از تجهیزات آرایشی و زیبایی خود به بهترین نتیجه برسید .

  • برای خرید کانسیلر مناسب، کاربرد انواع کانسیلر رنگی موجود در بازار را در زیر توضیح داده ایم.
کانسیلر رنگی

کاربرد کانسیلر رنگی

کانسیلرهلویی : حلقه های تیره زیر چشم را خنثی کرده و لکه های تیره را در پوست های روشن و متوسط می پوشاند.

کانسیلر نارنجی : حلقه های تیره زیر چشم را خنثی کرده و لکه های تیره را در پوست های تیره و خیلی تیره می پوشاند.

کانسیلر قرمز : حلقه های تیره زیر چشم را در پوست های خیلی تیره می پوشاند.

کانسیلر سبز : سرخی پوست در قسمت های خاصی از صورت را در همه ته رنگ های پوست می پوشاند.

کانسیلر زرد : سرخی ملایم پوست را از روی همه ته رنگ های پوستی کم می کند.

کانسیلر بنفش : حلقه های تیره زیر چشم را خنثی کرده و تیرگی پوست را در پوست های متوسط کم می کند.

کاربرد-کانسیلرهای-رنگی
  • پس از استفاده از کانسیلر زیر چشم ها، آن قسمت را به کمک یک دستمال کاغذی نازک به آرامی پاک کنید تا کانسیلر در چین و چروک های پوست وارد نشود و پوسته پوسته به نظر نرسد.
  • اگر کانسیلر به همراه نداشتید یک نقطه کوچک کرم پودر به قسمت مد نظرتان بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا خود را بگیرد، سپس به آرامی و با کمک انگشتتان آن را ترکیب کنید.
  • کانسیلر به شما کمک می کند تا لب های پرتری داشته باشید! رژ لب بزنید و سپس با کمک یک کانسیلر روشن قسمت میانی لب های خود را پر کنید. با نوک انگشتانتان آن را ترکیب کرده و با استفاده از یک رژ مایع کار خود را پایان دهید.
  • با کمک یک کانسیلر که یک درجه روشن تر از رنگ پوست است در قسمت زیر و روی ابرو خط بکشید و آن را برجسته تر کنید.

در اینجا به معرفی برخی از بهترین کانسیلرها می پردازیم:

کانسیلر مایع رولوشن فول کاوریج

کانسیلر مایع رولوشن بافت بسیار سبکی داشته و برای هر سن و سال و جنسیتی مناسب است. کانسیلر فول کاوریج همه لکه های تیره را پوشانده و پوست را صاف می کند. این کانسیلر پوست را مات کرده و خطوط تیره پوست را پوشانده و پر می کند. کانسیلر مایع فول کاوریج با رنگدانه ها و پیگمنت های فشرده خود هم ماندگاری بالایی دارد و هم برای کانتورینگ مناسب است. اپلیکاتور این کانسیلر به شکلی طراحی شده که از کشیده شدن روی پوست حساس زیر چشم جلوگیری می کند.

کانسیلر فنتی بیوتی پروفیلتر

یک کانسیلر مایع و کرمی با دوام و ماندگاری بالاست که ضد چین و چروک بوده و بسیار سبک است. کانسیلر فنتی بیوتی هم پوشش دهی متوسط و هم پوشش دهی کامل خواهد داشت و ۵۰ رنگ سایه مات و ملایم دارد که خرید را بسیار آسان خواهد کرد. فرقی نمی کند که بخواهید پف زیر چشمهایتان را بپوشانید یا عیب و ایرادات پوست و صورتتان را و یا اینکه بخواهید چهره خود را از کسالت و خمودی دربیاورید، با استفاده از این کانسیلر مایع رازتان حفظ خواهد شد. با پوشش دهی خوب این محصول، نزدیک ترین رنگ به پوست خود و طبیعی ترین آرایش را خواهید داشت. این محصول خیلی سریع رنگ پوست زیر چشمانتان را روشن کرده، سیاهی زیر چشم و عیب و ایرادات پوست و همینطور سرخی برخی قسمت های چهره را می پوشاند. فرقی نمی کند کجا می روید یا تا چه ساعتی بیدار می مانید، قرار است کانسیلر مایع فنتی بیوتی با فرمولاسیون ضد عرق خود تا زمانی که بیدارید ماندگاری داشته باشد.

کانسیلر تیوپی مک

با فرمولاسیون مایع، تیرگی ها را کامل پوشش می دهد و عیوب پوست را می پوشاند وپوست را صاف می کند. می توانید از این کانسیلر مایع روی صورت یا بدن خود به عنوان یک پوشاننده استفاده کنید. پوشش دهی این کانسیلر معمولی است و هنگام استفاده بافت آن روی پوست اصلا مشخص نیست. قسمت های تیره پوست را روشن کرده و رنگ پوست را باز میکند و جلوه ای بی عیب و نقص به پوست صورت می دهد. 

کانسیلر ضدتیرگی ایج ریوایند میبلین

یک پوشاننده ی فوق العاده متمرکز که دارای یک اپلیکاتور اصلاح کننده است. فرمول فعال  کانسیلر میبلین age rewind با هالوکسیل باعث کاهش خستگی، پف و سایه های تیره ی دور چشم می شود و پوست را نرم و لطیف میکند. همچنین اپلیکاتور منحصر به فرد کانسیلر میبلین آنتی ایج موجب سهولت استفاده از آن میشود. رنگ روشن این کانسیلر میبلین اصل ظاهر براقی به پوست می دهد. در نهایت استفاده ی مداوم از این محصول صورتی جوانتر و شادابتر و پوستی بهتر را به ارمغان می آورد. 

کانسیلر بادوام پرولانگ ویر مک

کاملا” سبک و مایع بوده، این محصول فوق العاده مات،طبیعی و حرفه ای می باشد. کانسیلر مک پرو لانگ ور تمام عیوب و لکه های تیره ی اطراف چشم را می پوشاند و در آخر پوستی لطیف و یکنواخت را پس از آرایش به ارمغان می آورد.

کانسیلر کانتور مات و گیاهی تارت

یکی از پر فروش ترین و ایده آل ترین کانسیلرها می باشد که حاوی فرمولاسیون کاملا” گیاهی از ترکیبات روغن دانه انبه، شی باتر و عصاره ریشه شیرین بیان می باشد. به همین منظور بدون هیچگونه آسیبی به پوست، تمام لک، نقاط قرمز و نواقص پوست صورت را پوشش می دهد و در صورت دلخواه می توان از این محصول برای برجسته سازی استخوان های (گونه ها، پیشانی، چانه و بینی) استفاده نمود. این کانسیلر ضد چروک، فاقد روغن معدنی و مناسب انواع پوست ها نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *