این محصول مناسب پوست شما نیست

انتخاب مواد و محصولات مناسب برای پوست، می‌تواند آزمون و خطاهای زیادی را به همراه داشته باشد. بنابراین مهم است که علائمی را که نشان می‌دهد یک محصول برای پوست شما مناسب نیست، قبل از اینکه باعث آسیب شود، شناسایی کنید. در اینجا نکاتی گفته شده است که متخصصان پوست از شما می‌خواهند هنگام استفاده از یک محصول جدید مراقب آن باشید و علائمی که نشان می‌دهد باید آن را از روتین خود حذف کنید.

skin care routine

 

خارش یا سوزش شدید هنگام استفاده از یک محصول برای اولین بار

چه محصول مراقبت پوستی پاک کننده باشد، چه لوسیون یا ماسک، هیچ کدام از آن‌ها نباید باعث خارش یا سوزش شود. متخصصین پوست توضیح می دهند: “این اغلب نشانه ای است که شما به آن حساسیت دارید.” این واکنش که به عنوان درماتیت تماسی نیز شناخته می‌شود، مکانیسم دفاعی پوست شما برای محافظت از خود در برابر مواد آزاردهنده است، خواه عطر، مواد نگهدارنده یا سایر مواد افزودنی باشد. برخی از ماسک‌های آنزیمی و اسیدی می‌توانند حدود یک دقیقه باعث گزش خفیف پوست شوند، اما اگر احساس می‌کنید پوستتان در حال سوختن است، به نام زیبایی رنج نکشید، آن را بشویید!

محصولات مراقبت از پوست

 

هنگام استفاده از محصولی که قبلا استفاده کرده اید، متوجه خارش یا سوزش خفیف می‌شوید

این مسئله با زمانی که برای اولین بار از یک محصول جدید استفاده می‌کنید متفاوت است. پوست شما قبلاً نشان داده است که می تواند تمام مواد تشکیل دهنده محصول را تحمل کند. متخصصین می‌گویند: «گزیدگی و سوزش خفیف عوارض جانبی شایعی هستند. (به‌ویژه آنهایی که دارای الکل یا پایه «خشک‌کننده» هستند) در افرادی که از قبل حساسیت پوستی دارند، مانند اگزما یا روزاسه و در افرادی که پوست حساسی دارند، مهم است که محصولاتی را که برای نوع پوستشان طراحی شده است، با دقت انتخاب کنند. احتمال دیگر این است که شما صرفاً بیش از حد از محصول استفاده می‌کنید و یا به طور مکرر از آن استفاده می‌کنید. به طور کلی نباید بیشتر از حد توصیه شده از یک محصول استفاده کرد. همچنین افرادی که پوست حساسی دارند باید مطمئن شوند که از بهترین ملحفه‌های تخت برای پوست‌های حساسشان استفاده می‌کنند.

محصولات مراقبت پوستی

 

خشکی بیش از حد و پوسته پوسته شدن پوست را تجربه می‌کنید

اگر این مشکل را به خصوص در اطراف بینی و گوشه های دهان دارید، ممکن است از یک محصول آکنه مانند رتینوئید یا بنزوئیل پراکسید بیش از حد استفاده کردید. متخصصین می‌‌گویند رتینوئیدهای موضعی برای کمک به لایه برداری ملایم پوست، تنظیم بلوغ سلول های پوست و ایجاد تحریک خفیف در پوست، که رشد کلاژن جدید را تشویق می‌کند، استفاده می‌شود. آنها قصد دارند به آهستگی ظاهر خطوط ریز، حتی رنگدانه های پوست را کاهش دهند و پوست را برای ظاهری جوان تر ضخیم کنند. با این حال، اگر آنها باعث تحریک بیش از حد می‌شوند و پوست شما را قرمز و حساس می‌کنند، باید در استفاده از این محصولات تجدید نظر کنید. التهاب مزمن در واقع می‌تواند به پوست فشار وارد کند و پیری پوست را تسریع کند، بنابراین سعی کنید رتینوئید تجویزی خود را به یک یا دو بار در هفته کاهش دهید و استفاده از آن را با یک مرطوب کننده ملایم همراه کنید. اگر هنوز هم خیلی تحریک کننده است، از این دسته از داروهای موضعی اجتناب کنید.

محصولات مراقبت پوستی

 

هنگام استفاده از محصول جوش و یا تاول می‌زنید

متخصصین هشدار می‌دهند علاوه بر ماده فعال جادویی که در یک محصول وجود دارد و برای آن تبلیغ می‌شود، یک محصول می‌تواند حاوی بسیاری از مواد غیرفعال تحریک کننده یا حساسیت زا باشد که به بافت، رایحه یا ماندگاری طولانی مدت آن کمک می‌کند. اگر بعد از چند بار استفاده از محصولی دچار جوش شدید، به احتمال زیاد به دلیل یکی از مواد نگهدارنده، عطرها یا مواد شیمیایی به نام آکریلات در آن است.

محصولات مراقبت از پوست

 

هنگام استفاده از محصول دچار هر گونه تغییر رنگدانه ناگهانی می‌شوید

اگر متوجه کک و مک، لکه های قهوه ای یا آفتاب سوختگی روی پوست خود شدید، به احتمال زیاد از یک ضد آفتاب قوی به اندازه کافی استفاده نمی‌کنید. اما اگر پس از استفاده از یک محصول جدید به مدت چند روز تا یک هفته، متوجه تغییرات رنگدانه، به ویژه در استخوان گونه خود شدید، این می تواند یک واکنش آلرژیک نادر به مواد خاصی باشد که باعث روشن شدن واقعی لکه های قهوه ای می‌شود. متخصصان پوست این را یک هیپرپیگمانتاسیون متناقض می‌نامند و معمولاً مربوط به مواد گیاهی است که پوست را روشن می‌کنند، مانند اسید کوجیک، آربوتین و هیدروکینون. متخصصین می‌گویند باید تمام مراقبت های پوستی حاوی این محصولات را متوقف کنید و فقط منتظر بمانید تا پوست متعادل بشود. استفاده از روشن کننده یا کرم سفید کننده دیگر در این زمان می‌تواند وضعیت را بدتر کند. مهم نیست از چه محصولاتی استفاده می کنید، همیشه مطمئن شوید که به میزان کافی کرم ضدآفتاب با حداقل SPF 30 را هر روز، مستقیماً پس از پاکسازی و مرطوب کننده یا آرایش بر روی پوست خود اعمال می‌کنید تا از محافظت کامل اطمینان حاصل کنید.

محصولات مراقبت از پوست

 

پوست پس از استفاده از محصولات درمان آکنه قرمز و تحریک شده است

آکنه بزرگسالان معمولاً توسط همان باکتری و چربی ایجاد نمی‌شود که باعث ایجاد آکنه در نوجوانان می‌شود. این بدان معناست که درمان‌های موضعی خشن مانند اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید که برای جوش‌های نوجوانی طراحی شده‌اند، در واقع می‌توانند لایه‌های بالایی پوست را در بزرگسالان تحریک و خشک کنند، که در نتیجه پوست شما را قرمزتر و حساس‌تر می‌کند و در واقع می‌تواند آکنه شما را تشدید کند. اولین نکته این است که مطمئن شوید محصولاتی که استفاده می‌کنید غیر کومدون زا هستند و حاوی روغن معدنی، کره کاکائو یا سایر مواد مسدود کننده منافذ نیستند. متخصصین پوست می‌گویند شما ممکن است به داروهای تجویزی نیاز داشته باشید که قوی هستند بنابراین به متخصص پوست مراجعه کنید تا بهترین برنامه درمانی برای نوع پوست و آکنه شما را مشخص کند.

محصولات مراقبت از پوست

 

بعد از استفاده از محصول جدید، پوست شما بیش از حد معمول چرب می‌شود

اگر متوجه شدید که پوست شما به طور ناگهانی نرمتر از حد عادی شده است، می تواند نشانه آن باشد که روغن طبیعی آن در حال از بین رفتن است. پوست شما به طور طبیعی به عنوان یک مانع برای جلوگیری از آلودگی و سایر رادیکال های آزاد در محیط عمل می‌کند و این کار را با تجهیز خود در تعادل سالم روغن‌هایی که رطوبت را در خود نگه می‌دارند، انجام می‌دهد. پزشک متخصص پوست توضیح می‌دهد اگر از محصولات خشن و در کنار آن از مرطوب‌کننده کافی استفاده نمی‌کنید، پوست شما بیش اینکار را جبران می‌کند و حتی چربی بیشتری تولید می‌کند. برای آبرسانی به پوست بعد از استفاده از یک پاک کننده ملایم به دنبال یک مرطوب کننده یا سرم حاوی هیالورونیک اسید باشید تا روغن.

محصول مراقبت پوستی

 

اگر دچار خارش عمومی در سراسر بدن می‌شوید

اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است واکنش هیستامینی (آلرژیک) به محصول پوستی خود یا احتمالاً به چیزی که استنشاق یا بلعیده اید داشته باشید. متخصصین می‌گویند لازم است تمام مراقبت‌های پوستی را متوقف کنید و سپس یک محصول را به مدت یک هفته دوباره اضافه کنید تا ببینید آیا خارش عمومی دوباره شروع می‌شود یا خیر.

محصول مراقبت پوستی

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *