روش های طبیعی و خانگی برای داشتن پوستی صاف

روش های طبیعی و خانگی برای داشتن پوستی صاف : پوست صاف و زیبا یکی از مهم ترین شاخصه های زیبایی فرد است. پوست زیبا به بالا بردن اعتماد به نفستان کمک می کند. محصولات مراقبت از پوست و زیبایی متعددی وجود دارند که پوستی صاف برایتان به ارمغان خواهند آورد. جدا از این محصولات، شما می توانید برای بهبود ظاهر و سلامت عمومی پوستتان از چند راه ساده و آسان استفاده کنید. در این مقاله سعی داریم چند روش مؤثر، سریع، طبیعی و خانگی برای داشتن پوستی صاف را به شما ارائه دهیم.

روغن نارگیلبرای داشتن پوستی صاف از روغن نارگیل استفاده کنید.

روغن نارگیل به ارتقاء سلامت شما و داشتن پوستی صاف کمک می کند. روغن نارگیل آنتی اکسیدان های بسیار زیادی در خود دارد که به محدود کردن فعالیت رادیکال های آزاد کمک می کند. رادیکال های آزاد یکی از عوامل اصلی در داشتن پوستی بی روح و کدر هستند. بعلاوه ویژگی آنتی باکتریال و ضد قارچ بودن این روغن باعث حفظ زیبایی پوستتان خواهد شد. همچنبن پوستتان را مرطوب نگه خواهد داشت چرا که می تواند به لایه های زیرینِ پوستتان نیز نفوذ کند.  چطور می توانیم در خانه با کمک روغن نارگیل خیلی سریع پوستی صاف داشته باشیم؟

  • به آرامی کمی روغن نارگیل را در مایکروویو گرم کنید.
  • این روغن گرم را به صورت، دست ها، گردن و پاها بزنید.
  • حدود 10 دقیقه پوستتان را با این روغن ماساژ دهید.
  • در انتها روغن را با آب ولرم از روی پوستتان پاک کنید.
  • توصیه می شود که روزی یک بار این درمان خانگی را انجام دهید

چطور با استفاده از نعناع پوست صافی داشته باشیمنعناع

ماده اصلی موجود در نعناع منتول است که خاصیت تسکین دهندگی و خنک کنندگی دارد که به شما در سلامت و درخشندگی پوست کمک می کند. بعلاوه این گیاه شامل عناصر التیام بخش شگفت انگیزی است که به شما در خلاصی از عفونت های پوستی کمک خواهد کرد. اگر می خواهید از نعناع برای داشتن پوستی صاف استفاده کنید، مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید:

  • یک قاشق چایخوری پودر نعناع را با یک قاشق سرپر خاک و یک قاشق سرپر ماست در یک کاسه مخلوط کنید.
  • ·        30 دقیقه این ترکیب را کنار بگذارید تا به خوبی به خورد هم بروند.
  • سپس آن را هم بزنید تا خمیری صاف به دست بیاید.
  • این ترکیب خانگی را روی صورت و گردن خود بزنید.
  • اجازه دهید تا این ترکیب خودش روی صورت خشک شود و در نهایت آن را با آب ولرم بشویید.
  • اگر می خواهید پوست صافی داشته باشید بهتر است هفته ای یکبار این کار را انجام دهید.

لیمو را برای داشتن پوستی صاف فراموش نکنیملیمو

اگر به فکر یک روش مؤثر طبیعی و خانگی سریع هستید، نباید لیمو را فراموش کنید. اسید سیتریک موجود در لیمو به شما کمک می کند تا با خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست، پوستی سالم و شفاف داشته باشید. همچنین ویتامین ث موجود در لیمو با سرعت بخشیدن به فرآیند تجدید سلول های پوست  در کاهش لکه های تیره مؤثر است. بعلاوه لیمو شامل ترکیباتی سفید کننده است که می تواند به بهبود رنگ عمومی پوست کمک کند. برای کسب نتایج بهتر باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • لیمو را فشار داده و آب آن را همه جای پوست صورت و گردن بزنید. اجازه دهید که حدود 10 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. سپس تکه های خیار را روی پوست قرار دهید تا پوست را مرطوب و نرم کنید. توصیه می شود که این کار را هر روز یا یک روز در میان انجام دهید.
  • برای لایه برداری از پوست می توانید دو قاشق چایخوری از شکر و دو قاشق چایخوری از آب لیمو را ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی صورت، گردن و دست ها بزنید. سپس با حرکات دوار آن را تمیز کرده و صبر کنید تا ده دقیقه روی پوست بماند. در نهایت آن را با آب ولرم بشویید. اگر میخواهید پوستی درخشان داشته باشید باید هفته ای یکبار این کار را تکرار کنید.

چطور با زردچوبه پوست صافی داشته باشیمزردچوبه

زردچوبه یک ماده روشن کننده پوست و ضدعفونی کننده عالیست که به کاهش اثر جوش و زخم ولکه های دیگر پوست کمک می کند. بعلاوه زردچوبه در التیام اختلالات عفونی پوستی و التهابات و آلرژی ها بسیار مؤثر است، اختلالاتی که پوست را بی روح و کدر نشان می دهند. حالا ببینیم چطور بصورت طبیعی و سریع پوستی صاف و شفاف داشته باشیم.

  • یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با میزان کافی آب آناناس ترکیب کنید تا یک خمیر به دست بیاید. سپس این خمیر را به صورت و گردن خود بزنید. اجازه دهید تا این خمیر کاملا خشک شود. درنهایت آن را با آب ولرم بشویید. توصیه می شود که این دستورالعمل را دو یا سه بار در هفته انجام دهید تا لکه های پوستتان را کاهش دهید.
  • کار دیگری که میتوانید با زردچوبه انجام دهید این است که با ترکیب پودر زردچوبه و آرد نخودچی به میزان مساوی با کمی شیر یا آب، خمیر درست کنید. این خمیر را به آرامی روی پوست خود بزنید و صبر کنید تا خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشویید و صورت خود را آرام و با حرکات دوار تمیز کنید. بهتر است این کار را یک بار در هفته انجام دهید تا به کاهش جای جوش و همینطور روشن شدن رنگ پوست خود کمک کنید.

 استفاده از عسل برای بدست آوردن پوستی صاف پیشنهاد می شود.عسل

اگر می خواهید از داشتن پوستی صاف لذت ببرید باید پوست خود را مرطوب نگه دارید. عسل یک مرطوب کننده عالی به شمار می رود. همچنین عسل شامل مواد آنتی باکتریال است که به پوست در مقابل عفونت ها محافظت می کند. اگر می خواهید بهترین نتایج را از استفاده ازعسل کسب کنید  باید کارهای زیر را انجام دهید.

  • عسل را مستقیم روی پوست بزنید. اجازه دهید تا خودش خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید. بخصوص آب عسل خیلی به مرطوب کنندگی پوست کمک می کند و آن را نرم و صاف می کند. این روش ساده را هر روز یا یک روز در میان انجام دهید.
  • روش دیگر این است که دو قاشق چایخوری عسل را با یک قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید. سپس یک قاشق چایخوری آرد نخودچی به آن اضافه کرده و خوب با هم ترکیب کنید. آن را همه جای صورت خود بزنید. اجازه دهید تا 20 دقیقه روی صورت بماند و سپس با آب گرم بشویید. بهتر است از این ماسک صورت یک بار در هفته استفاده کنید تا از داشتن پوست صاف و جذاب خود لذت ببرید.

آلوئه ورا نیز برای یک درمان طبیعی عالی استآلوئه-ورا

در میان روش های طبیعی موجود برای داشتن پوست صاف، آلوئه ورا از طبیعی ترین و بهترین روش ها محسوب می شود. آلوئه ورا فواید بسیار زیادی برای پوست دارد. این گیاه شامل مواد آنتی باکتریال است که باکتری هایی که ایجاد جوش می کنند را از بین می برد. بعلاوه مواد خاصی دارد که به شما کمک میکند تا جای جوش هایتان ترمیم شوند و مواد ضدالتهابی که در این گیاه موجود هستند به صاف کردن پوست حساستان کمک خواهند کرد. بعلاوه آلوئه ورا رشد سلول های جدید پوستی را تحریک کرده و همینطور پوست را مرطوب می کند. در اینجا راه های استفاده از آلوئه ورا برای داشتن پوستی صاف را مرور میکنیم.

  • ژلی که در برگ آلوئه ورا موجود است را استخراج کنید.
  • سپس با استفاده از توپ های نخی آن را روی پوست خود بزنید.
  • اجازه دهید تا حدود سی دقیقه خودش خشک شود و سپس آن را با آب ولرم بشویید.
  • این روش را هر روز و یا چند روز در هفته انجام دهید.

چطور با استفاده از جوش شیرین پوست صافی داشته باشیمجوش-شیرین

جوش شیرین کمک می کند تا میزان PH پوستتان تنظیم شود، که این تنظیم بودن برای پوست خیلی مهم است و به صاف بودن آن کمک می کند. بعلاوه مواد ضد التهاب و ضدعفونی کننده موجود در جوش شیرین کمک می کند تا مشکلات پوستی خود از قبیل جای جوش، لک و جوش را حل کنید. همچنین بعنوان یک لایه بردار عالی عمل می کند که پوست را از آلودگی و سلول های مرده پاک می کند. چطور با استفاده از جوش شیرین پوست صافی داشته باشیم؟

  • یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک قاشق چایخوری آب یا آب لیمو ترکیب کرده و خمیر درست کنید. پوست خود را با استفاده از این خمیر لایه برداری کنید. سپس صورت خود را با آب ولرم شسته و با یک حوله خشک کنید. این روش را دو یا سه بار در هفته انجام دهید.
  • در روش بعدی یک قاشق چایخوری عسل را با یک قاشق چایخوری جوش شیرین ترکیب می کنید. آن را روی پوست خشک خود می زنید و برای حدود 1 دقیقه آن را ماساژ می دهید. سپس آن را با آب ولرم بشویید. در انتها کمی آب سرد به صورت خود بپاشید تا منافذ پوست بسته شود. بهتر است این روش را یکبار در هفته انجام دهید.

خیار 

خیار حاوی مواد آب رسان و مغذی است که برای پوست بسیار خوب هستند. این مواد می توانند با از بین بردن سلول های مرده پوست، به بهبود ظاهر کلی پوست کمک کرده و به پوست درخشش فوق العاده ای داده و سلول های آسیب دیده پوست را ترمیم می کند. چطور با استفاده از خیار پوست صافی داشته باشیم؟

  • یک خیار تازه را برش های نازک داده و آنها را روی پوست صورت خود بگذارید. اجازه دهید کل شب و صبح روز بعد این تکه های خیار روی پوستتان بمانند و سپس آن را با آب گرم بشویید. باید اینکار را هرشب قبل از خواب انجام دهید.
  • روش دیگر این است که آب خیار و آب لیمو را به صورت مساوی با هم ترکیب کرده و روی پوست خود بزنید. اجازه دهید خشک شود و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. توصیه می شود که این کار را هر روز انجام دهید.

گردوگردو

گردو میتواند یک پوست خشک، بی روح و کدر را به پوستی درخشان و زیبا تبدیل کند. گردو حاوی آنتی اکسیدان هاییست که به داشتن پوستی شفاف کمک کرده و سلول های پوست را ترمیم می کند. اگر میخواهید از گردو برای داشتن پوستی صاف استفاده کنید، روش های زیر را به کار ببرید.

  • دو قاشق چایخوری پودر گردو را با دو قاشق غذاخوری ماست صاف ترکیب کرده و یک خمیر به دست آورید. سپس این خمیر را روی صورت و گردن بزنید. وقتی این خمیر روی پوست خشک شد، آن را سر تا سر پوست خود بکشید و در انتها صورت خود را با آب ولرم بشویید. بهتر است از این ماسک یک بار در هفته استفاده شود.
  • روش دیگر این است که سه گردو را یک شب کامل در آب بخیسانید. صبح که شد آن را با یک قاشق چایخوری گلاب ترکیب کرده و یک خمیر به دست آورید. در انتها این خمیر را روی پوست خود بزنید. اجازه دهید یک ساعت روی پوست بماند و سپس با آب ولرم بشویید. توصیه می شود که این کار را یک بار در هفته انجام دهید.
  • بعلاوه می توانید هر روز صبح سه عدد گردو با یک لیوان شیر بخورید.

ماسک دارچین و عسل درست کنیدماسک-دارچین-و-عسل

عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است و دارچین هم شامل مواد ضد میکروبی است. حالا چطور با استفاده از عسل و دارچین پوست صافی داشته باشیم؟

  • دو قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری دارچین ترکیب کنید تا خمیری یک دست به وجود بیاید.

پس از تمیز کردن صورت با آب، این ماسک را روی پوست خود بزنید. اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را بشویید.

در کنار روشهای درمان طبیعی از محصولات مراقبت پوست برندهای معتبر دنیا در لیلیوم نیز می توانید بهره ببرید. با کمک این محصولات پیری پوست را به تأخیر انداخته و پوستی با نشاط و جوان داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *