تاریخچه لوازم آرایش

لوازم آرایشی موادی هستند که برای حفظ ظاهر و زیباسازی و یا بوی بدن استفاده می شود. اقلام مختلف لوازم آرایشی شامل کرم های درمانی و محافظ پوست، کرم پودر های مایع، انواع پودرهای آرایشی، عطر ، رژلب، لاک، ریمل و سایر مواد آرایشی چشمی، فر مو، لنز رنگی، رنگ مو، انواع ژل و کرم و سرمهای مو، دئودورانت ها، نمکهای شستشو، روغنها و سایر موارد می باشد.

تاریخچه مختصری از لوازم آریش

سومریان باستان(سومِر یا به‌طور دقیق‌تر شومِر، نخستین تمدّن شهری در منطقهٔ تاریخی جنوب بین‌النهرین، جنوب عراق امروزی، بود که آن را اولین تمدن در جهان با مصر باستان می‌نامند) به احتمال خیلی زیاد اولین افرادی بوده اند که حدود 5000 سال قبل از ماتیک لب استفاده می کردند. آنها از سنگهای قیمتی برای آرایش صورت خود استفاده می کردند. سنگهای قیمتی را خرد می کردند وبا کمک آن بیشتر روی لبها و اطراف چشم را زینت می دادند. 3000 تا 1500 سال قبل از میلاد زنان در تمدن دره سند (تمدنی باستانی بوده‌است که از بستر رود سند برخاست. در ابتدا در هند[نیازمند منبع] (گوجرات، هاریانا و راجستان) متمرکز بود و امروز در پاکستان (استان‌های سند و پنجاب)، که خود بخشی از کشور طوران یا بلوچستان بوده است و به سمت غرب تا کلات واقع در بلوچستان پاکستان و سرحد واقع در بلوچستان ایران ادامه یافت. همچنین بازمانده‌هایی در افغانستان، ترکمنستان و ایران نیز حفاری و کاوش شده‌است.) نیز برای آرایش لب از رژلب های قرمز استفاده می کردند.
مصریان باستان نیز از جلبک های دریایی رنگ قرمز ماتیک را استخراج می کردند.

در ایران، بر اساس گفته‌های رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو، ایران، هفتمین کشور مصرف‌کننده لوزام آرایش در دنیا و دومین کشور خاورمیانه پس از عربستان سعودی است.

لوازم آرایش انواع مختلفی دارد:

لوازم آرایشی بدن
لوازم آرایشی صورت
لوازم آرایشی مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *