جوش صورت و درمان آن

پوست شما بزرگترین عضو بدن شما و محافظ هر چیزی است که شما را می‌سازد. پوست سالم یک سرمایه برای بدن است. پوست انسان به تنظیم دمای بدن آن کمک می‌کند و به عنوان یک فیلتر طبیعی از عناصری عمل می‌کند که بر سلامتی شما تأثیر می‌گذارد. هرکاری که انجام  می‌دهید؛ آنچه می‌خورید، چیزی که می‌نوشید، نوع شغلی که انجام می دهید و نوع محیطی که بدن شما در معرض آن قرار می گیرد، تأثیرات خوب یا بدی روی پوست شما خواهد داشت. در این مقاله ابتدا توضیحاتی در مورد علل ایجاد جوش صورت و سپس درمان جوش و جای آن برای شما ارائه می‌دهیم.

جوش صورت و درمان آن

عوامل ایجاد جوش صورت

– نداشتن روتین مناسب پوستی
– استفاده از محصولات آرایشی چرب و سنگین
– پاک نکردن آرایش و نشستن صورت قبل از خواب
– کم آبی پوست صورت و بدن به علت عدم نوشیدن آب، مایعات و سبزیجات سالم
– عدم استفاده از آبرسان و مرطوب کننده
– عدم استفاده از ضد آفتاب و در صورت استفاده، تمدید نکردن آن
– عدم اسکراب پوست و تجمیع سلول‌های مرده پوستی
– دستکاری جوش
اگر پوست چربی دارید دقت کنید که محصولات روتین پوستی شما باید حتما ویژگی‌های نظیر غیر کمدون زا ، غیر آکنه زا و فاقد چربی (oil free) داشته باشد.

درمان جوش صورت و جای آن

وقتی جوش بزرگ و التهابی می‌زنید مهم ترین و اولین نکته این است که آن را دستکاری نکنید چون باعث می‌شود که لک جای جوش روی پوست بماند. بهترین راه حل در قدم اول استفاده از ضد جوش‌های اورژانسی است و این ضدجوش ها معمولاً طی دو الی سه روز کاملاً التهاب جوش را می‌خوابانند. بعد از اینکه التهاب جوش کمتر شد و به صورت لکه های قرمز درآمد، سه ترکیب که باعث می‌شود که جای جوش روی پوست باقی نماند شامل نیاسینامید مانند سرم نیاسینامید اوردینری، آزلائیک اسید و ترمیم کننده‌ها هستند. به این نکته دقت کنید که این محصولات را فقط روی جای جوش قرمز به صورت نقطه ای بزنید و این ترکیبات را برای کل صورت استفاده نکنید. با کمک گرفتن از این ترکیبات معمولاً جای جوش شما برطرف می‌شود اما اگر بعد از طی مدت دو ماه جای جوش برطرف نشد و به صورت لکه های قهوه ای روی پوستتان باقی ماند، در این مرحله شما باید روتین ضد لک را شروع کنید. در این روتین باید از AHA ها به صورت یک تا دو شب در هفته و چهار الی پنج شب در هفته هم از محصولات ضد لک استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید در انجام روتین‌های پوستی هیچ وقت از اهمیت ضدآفتاب و مرطوب کننده و آبرسان غافل نشوید. این محصولات می‌تواند تأثیرات زیادی هم در کم کردن التهابات جوش و هم در برطرف کردن لک های قرمز و قهوه‌ای جوش داشته باشند.

درمان جوش صورت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *