در خانه ضدآفتاب بزنیم؟

آیا لازم است در خانه ضدآفتاب بزنیم؟ در این مقاله می‌خواهیم نظر متخصصان پوستی را در این باره بخوانیم و به برخی سوالات پرتکرار شما در زمینه ضدآفتاب پاسخ دهیم.

همه ما از فواید و اهمیت استفاده از ضدآفتاب آگاهیم. بخصوص در فصل گرم تابستان این موضوع، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اما آیا استفاده ضدآفتاب در خانه ضروری است؟ پاسخ این است: بله. اگر برای مدت زمانی طولانی نزدیک پنجره می‌نشینید باید حتما ضدآفتاب بزنید. محصولات آرایشی و همینطور مرطوب کننده‌ها نمی‌توانند از پوست شما در برابر اشعه‌های خطرناک خورشید محافظت کنند. شما می‌توانید برای خرید انواع لوازم آرایشی و ضدآفتاب به سایت فروشگاه اینترنتی لیلیوم مراجعه نمایید.

لازم است بدانید که حتی زمانی که هوا خنک‌تر است یا آسمان ابری است، باز هم باید ضدآفتاب بزنید. این روزها به دلیل پندمی و همه‌گیری کرونا، این موضوع برای همه افرادی که برای مدت طولانی در خانه کار می‌کنند و نزدیک پنجره می‌نشینند، بسیار اهمیت پیدا کرده است. اشعه UV که از طریق پنجره به داخل خانه نفوذ می‌کند، دو نوع است: UVA و UVB. اشعه UVA باعث پیری و چین و چروک پوست می‌شود. اما اشعه UVB، پوست را می‌سوزاند. شیشه پنجره می‌تواند اشعه UVB را مسدود کرده و اجازه ورود آن به خانه را ندهد. اما UVA همچنان می‌تواند وارد شود و به پوست آسیب بزند. حتی اگر آسمان ابری باشد، باز هم امکان چنین آسیبی وجود دارد.

استفاده-ضدآفتاب-در-خانه

حدود 80 درصد از نور UVA می‌تواند از ابرها عبور کرده و به زمین برسد. حتی زمانی که هوا سرد است، باز هم پوست شما ایمن نیست، چرا که قدرت این اشعه ربطی به دمای هوا ندارد. بنابراین همیشه و هرروز حتی وقتی در منزل هستید، لایه ضخیمی از ضدآفتاب را روی پوست خود بزنید. فکر میکنم تا اینجا پاسخ به این سوال را گرفته باشید که آیا در خانه ضدآفتاب بزنیم؟

آیا با وجود استفاده از محصولات SPFدار باید ضدآفتاب بزنیم؟

حتی زمانی که از محصولات آرایشی SPF دار استفاده می‌کنید، باز هم باید ضدآفتاب بزنید. کمپانی‌های آرایشی زمانی که محصولات خود را آزمایش می‌کنند، لایه ضخیمی از آن ماده آرایشی را مورد تست قرار می‌دهند. این میزان معمولا خیلی بیشتر از مقداری است که شما روی پوست خود می‌زنید. همچنین وقتی از یک محصول آرایشی استفاده می‌کنید، ممکن است آن را به طور یکدست در سراسر پوست پخش نکنید. بنابراین هنگام آرایش کردن و ضدآفتاب زدن به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • ابتدا یک لایه ضدآفتاب روی پوست بزنید و سپس آرایش کنید.
  • از ضدآفتاب پودری استفاده کنید.
  • اگر خارج از منزل هستید، ضدآفتاب پودری خود را هر دو ساعت یک بار تمدید کنید.

آیا استفاده از ضدآفتاب چین و چروک‌های پوست را از بین می‌برد؟

ضدآفتاب-چین-و-چروک

این موضوع، مسئله‎ای است که متخصصان پوستی درباره آن اختلاف نظر زیادی با هم دارند. اما مطالعات نشان می‌دهد که نه تنها ضدآفتاب از چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند، بلکه ممکن است در برخی موارد چین و چروک‌های ایجاد شده را نیز از بین برده و محو کند. همه ما می‌دانیم که ضدآفتاب از پیری پوست جلوگیری می‌کند، اما مطالعات جدید ثابت کرده افرادی که به مدت یک سال به طور مداوم از ضدآفتاب استفاده می‌کنند، چین و چروک‌های پوستشان که بر اثر اشعه‌های نور خورشید بوده، از بین می‌روند.

درمان-آفتاب-سوختگیچه چیزی برای آفتاب سوختگی خوب است؟

وقتی حسابی آفتاب سوخته شده باشیم، استفاده از قالب یخ روی پوست خیلی وسوسه کننده است. اما باید بدانید که این کار هیچ کمکی به از بین بردن این سوختگی‌ها نمی‌کند. برای اینکه کمی پوستتان تسکین یابد، از آب سرد یا کمپرس سرد استفاده کنید. استفاده از یخ به طور مستقیم روی پوست، به رگ‌های پوستی آسیب زده و فرآیند ترمیم پوست را به تأخیر می‌اندازد.

آیا همه باید از مرطوب کننده استفاده کنند؟

همه افراد، حتی آنهایی که پوست چربی دارند، باید از مرطوب کننده استفاده کنند. چرا که چربی یا خشکی پوست ربطی به دهیدراته بودن پوست ندارد. موضوع مهم این است که از چه نوع مرطوب کننده‌ای باید استفاده کنیم. برای افرادی که پوست چربی دارند، به جای استفاده از محصولات خیلی غلیظ و سنگین، استفاده از لوسیون و ژل‌های سبک توصیه می‌شود. همه باید از مرطوب کننده استفاده کنند، فقط فرمولاسیون محصولات باید متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *