روتین پوستی شب

روتین پوستی شب برای داشتن پوستی سالم ، مراقبت و رسیدگی به پوست قبل از خواب از اهمیت زیادی برخوردار است. شما باید روتین مراقبت از پوست خود را در شب تغییر دهید نه فقط به این دلیل که هنگام خواب به SPF نیاز ندارید، روتین شبانه شما زمان مناسبی است تا مطمئن شوید که پوست شما تا حد امکان مواد مغذی و مواد فعال دریافت می‌کند، زیرا پوست شما در حین خواب بازسازی و ترمیم می‌شود.

مراحل روتین پوست شب

شما در شب سه مرحله اصلی پاکسازی، درمان و مرطوب کردن پوست را دنبال خواهید کرد.

روتین مراقبت پوست در شب

روتین مراقبت پوستی شب

_پاک کننده پوست
ابتدا آرایش و کثیفی روز را پاک کنید. در صورت نیاز با استفاده از پاک کننده آرایش جداگانه شروع کنید تا هر گونه لوازم آرایشی را پاک کنید. سابینا ویزمن، شیمیدان ارشد آزمایشگاه زیبایی جی اچ، می‌گوید: «پاک‌کننده‌ها لزوماً برای از بین بردن آرایش، به‌ویژه روی چشم‌ها، طراحی نشده‌اند و در آزمایش‌های ما این کار را به طور مؤثر انجام نداده‌اند. او پیشنهاد می‌کند که از همان پاک‌کننده‌ی صبح استفاده کنید، از داخل صورت به بالا، سپس بیرون و پایین در امتداد خط مو و محیط تا درست زیر چانه را تمیز کنید.
_تونر پوستی
اگر تونر را انتخاب می کنید، آن را به همان روشی که در صبح انجام می دهید استفاده کنید. از آنجایی که تونرها مایع هستند، باید قبل از فرمول های سنگین تر مانند سرم ها و مرطوب کننده ها استفاده شوند تا فرصت جذب داشته باشند.
_سرم پوست صورت
شب زمان ایده‌آلی برای استفاده از محصولاتی است که حاوی موادی هستند که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند یا باعث تحریک گردش سلولی در هنگام خواب می‌شوند، مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی، اسید گلیکولیک یا رتینول. این بافت صاف، منافذ را به حداقل می رساند. (بعضی از سرم ها را می توان در روز یا شب استفاده کرد.)

روتین شب پوست

_کرم دور چشم
یک کرم دور چشم جداگانه، دور چشم خود بزنید. دکتر ماگوورن توضیح می دهد: «لازم نیست زیاد استفاده کنید، اما اگر شروع به آموزش پوست خود کنید تا محصولات فعال تر اطراف چشم را تحمل کند، تغییرات بیشتری را مشاهده خواهید کرد.

_درمان آکنه صورت
اگر در حال حاضر لک دارید، در این زمان از درمان آکنه استفاده کنید. دکتر ماگوورن توصیه می‌کند در مورد جوش‌های مزمن، به جای درمان جوش‌ها که ظاهر می‌شوند، فعال باشید. او می‌گوید: «اگر فقط این نقطه را درمان کنید، اگر پوستتان مسدود شده باشد، دقیقاً در کنار آن آکنه خواهید داشت. شما به این دلیل که چربی در حال تجمع است، جوش می‌زنید، بنابراین با روتین سازگار با پوست خود کمک کنید که منافذ پوست را پاک نگه دارید.»

_استفاده از کرم شبچرا باید کرم شب بزنیم
مرطوب کردن به خصوص در شب بسیار مهم است، زیرا مانعی ایجاد می کند که آبرسانی طبیعی پوست و هر ماده فعالی را برای مقابله با افت رطوبتی که هنگام خواب اتفاق می افتد، مسدود می کند، می‌توانید از مرطوب‌کننده‌های بدون SPF در شب استفاده کنید، استفاده از فرمول مخصوص شب فواید ضد پیری هدفمندی دارد و آسیب‌های ناشی از روز را ترمیم می‌کند.در حالی که مرطوب‌کننده‌های معمولی فقط بر روی بهبود سد رطوبت طبیعی پوست تمرکز می‌کنند، کرم‌های شب حاوی مواد فعالی هستند که علاوه بر افزایش رطوبت، به بهبود پوست کمک می‌کنند.

_روغن صورت
این یک مرحله ضروری نیست، اما اگر پوست شما هنوز احساس خشکی می کند، استفاده از روغن صورت می تواند راهی عالی برای کمک به حفظ رطوبت در طول شب باشد. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که اگر آکنه یا پوست چرب داشته باشند، با یک روغن از بین می‌رود، اما این درست نیست، در واقع می تواند به نرم شدن پوست کمک کند. برای تقویت، پس از خشک شدن بقیه محصولات مراقبت از پوست، به عنوان آخرین مرحله روی صورت روغن بزنید.

استفاده از ماسک صورت

ماسک های صورت می توانند به پوست شما کمک کنند، به خصوص با استفاده طولانی مدت. استفاده از آن روی صورت تمیز و خشک  یک یا دو بار در هفته در روتین خانگی صورت خود بگنجانید. طبق دستورالعمل ذکر شده روی بسته بندی مصرف کنید.

پوست چرب: از ماسکی با موادی مانند خاک رس یا زغال چوب استفاده کنید که روغن را جذب می کند.
پوست خشک: روی برچسب به دنبال کلماتی مانند “آبرسان”، “مرطوب کننده” یا “تغذیه کننده” و موادی مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین، روغن های گیاهی و کره باشید.
پوست حساس: به دنبال مواد ضدالتهابی مانند آلوئه و جو دو سر باشید.
ترکیبی یا معمولی: به دنبال ماسک‌هایی باشید که اهداف پوست فعلی‌تان را هدف قرار می‌دهند یا سعی کنید نقاط خاصی را با چند ماسک درمان کنید.

لایه برداری پوست

لایه‌برداری صورت تکنیکی است که لایه بیرونی سلول‌های مرده پوست را حذف می‌کند تا آن را صاف‌تر، روشن‌تر و شفاف‌تر کند،  اما یک نظرسنجی نشان داد که تقریباً نیمی از خانم‌ها آن را در روال مراقبت از پوست خود نادیده می‌گیرند. سه نوع اصلی لایه برداری وجود دارد که هر کدام عملکردهای متفاوتی دارند که برای انواع پوست، نگرانی ها و نیازهای مختلف بهترین تاثیر را دارند.

لایه‌بردارهای فیزیکی: همچنین به عنوان لایه‌بردارهای مکانیکی شناخته می‌شوند، این دسته شامل پارچه‌های شستشو و برس‌های پاک‌کننده و همچنین اسکراب‌های صورت با ذرات ساینده است که با اصطکاک پوست مرده را از بین می‌برد. اینها برای پوست های خشک یا حساس بهترین هستند.

لایه‌بردارهای شیمیایی: این شامل درمان‌هایی از جمله لایه‌بردارها و پاک‌کننده‌های صورت، حاوی اسیدها یا آنزیم‌هایی مانند AHAs و BHAs است که پیوندهای بین سلول‌های مرده پوست را شل می‌کند تا بتوان آنها را از جای خود جدا کرد. اینها برای کسانی که پوست مستعد آکنه دارند بهترین هستند.

لایه‌بردارهای ترکیبی: لایه‌بردارهای شستشو که حاوی مواد لایه‌بردار فیزیکی و شیمیایی در یک محصول هستند. اینها برای کسانی که پوست چرب دارند بهترین است.

بهترین لایه بردار صورت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *