سرم نیاسینامید چیست؟

شاید تلفظ واژه نیاسیامید خیلی راحت نباشد اما این از اشتیاق متخصصان پوستی و تراپیست‌ها نسبت به این ماده کم نمی‌کند. این ماده که با نام ویتامین B3 نیز شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است. این ماده برای انواع پوست قابل استفاده است و فواید بی‍شماری دارد. همچنین در ترکیب با مواد دیگر از جمله رتینول عملکرد خوب و قابل قبولی دارد. در ادامه و در سایت فروشگاهی لیلیوم به بررسی اینکه سرم نیاسینامید چیست؟ و چه فوایدی برای پوست دارد اشاره خواهیم کرد.

مطالعات متعددی که روی این ماده انجام شده، نشان ‌می‌دهند که نیاسینامید در کم شدن نشانه‌های پیری پوست به ویژه در بافت و رنگ پوست، تأثیر بسیاری دارد. برخی تحقیفات نشان می‌دهند که این ماده می‌تواند در از بین بردن چین و چروک‌ها و همینطور تغییر رنگی که روی پوست ایجاد می‌شود، کمک کننده باشد. بعلاوه این ماده یک آنتی اکسیدان بالقوه است که سرخی پوست و سایر رنگ‌های اضافی پوست را ترمیم می‌کند. این ماده همچنین به افزایش میزان سرامیدها کمک کرده و بافت سطحی پوست را تقویت کرده و از کم شدن رطوبت پوستی جلوگیری می‌کند.

applying-niacinamide-acid

بایدها و نبایدها در ترکیب مواد مراقبتی

با در نظر گرفتن همه فوایدی که نیاسینامید دارد، خیلی واضح است که چرا این ماده در بسیاری از محصولات حضور دارد. اما دلیل دیگری که برای استفاده از آن وجود دارد چیست؟ این ماده می‌تواند حساسیت‌هایی که بر اثر مواد فعال ایجاد می‌شوند را خنثی کند. این مواد فعال از جمله سالیسیلیک اسید و بنزویل پروکساید ممکن است برای درمان مسائل رایجی مثل جوش به کار برده شوند. بسیاری از مواد ممکن است پوست را خشک کنند یا حساسیت‌زا باشند، بنابراین ترکیب آنها با موادی مثل نیاسینامید که از سطح رویی پوست محافظت می‌کند و سطح رطوبت پوست، رنگ و بافت آن را بهبود می‌بخشد، می‌تواند خیلی کمک کننده باشد.

برندهای مراقبتی، ویتامین B3 را به مرطوب کننده‌ها، روغن‌ها و ماسک‌ها اضافه می‌کنند و در بسیاری از سرم‌های مراقبت از پوست نیز این ماده مشاهده می‌شود. سرم نیاسینامید را می‌توان به صورت روزانه مورد استفاده قرار داد. با اینکه این ماده معمولا ایجاد حساسیت یا عفونت نمی‌کند، اما باز هم بهتر است که برای شروع به دنبال فرمولاسیونی باشیم که حاوی 5% نیاسینامید و یا کمتر باشد.

طبق آزمایشات و تحقیقاتی که انجام شده، نیاسینامید با درصد غلظت بین 2 تا 5 درصد اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. این روزها مشاهده می‌شود که غلظت این ماده در محصولات افزایش پیدا کرده و میزان نرمال آن حدودا 10 درصد شده است. آنطور که معمولا در مورد این ماده گفته می‌شود، نیاسینامید معمولا اثر پاکسازی کنندگی ندارد و به همین دلیل است که ایجاد حساسیت هم نمی‌کند.

­­­­در این مقاله سعی کرده‌ایم که چند سرم نیاسینامید را مورد بررسی قرار دهیم و خواص آنها را در از بین بردن رنگدانه‌های اضافی پوست و دهیدراته شدن آن بررسی کنیم.

vitamin-b3-brightening-serum-1200x1200سرم ویتامین B3 روشن کننده پوست PCA

این محصول برای انواع پوست فرموله شده و محصولی با میزان بسیار زیاد آنتی اکسیدان است. این سرم بافت ژله‌ای دارد و حس چرب و سنگینی روی پوست ایجاد نمی‌کند. علاوه بر نیاسینامید و گلیسرین، عصاره‌های گیاهی هم به طور همزمان برای استحکام بخشیدن به پوست کار می‌کنند. در نتیجه از دهیدراته شدن پوست جلوگیری کرده، سرخی‌های پوست را کاهش داده، لکه‌ها را روشن‌تر کرده و خطوط عمیق پوست را نیز تا حدی محو می‌کنند.

The-Ordinary-Nicinamide-10%-+-Zinc-1%سرم اوردینری نیاسینامید و زینک

سرم اوردینتری نیاسینامید و زینک که قیمت بسیار مناسب آن اصلا باورکردنی نیست، حاوی نیاسینامید 10 درصد و همینطور زینک 1 درصد است. این دو ماده به همراه یکدیگر به کاهش جوش‌های پوستی، منافذ و چربی اضافی پوست کمک کرده و درنتیجه برای پوست‌هایی که چرب، مختلط یا مستعد جوش هستند، گزینه‌های بسیار مناسبی به شمار می‌روند.

سرم روز آبرسان و درخشان کننده Bliss

به لطف ترکیب نیاسینامید و هیالورونیک اسید، این سرم روز به خوبی پوست را آبرسانی کرده و همچنین تیرگی پوست را از بین برده و درخشندگی زیادی به پوست می‌دهد.

سرم سه کاره Dieux Deliverance

اولین سرمی که این برند روانه بازار کرد، این سه مشکل را هدف قرار می‌دهد: خطوط عمیق و چین و چروک‌ها، حساسیت و رنگ پوست غیریکدست. این محصول علاوه بر نیاسینامید حاوی ترکیباتی همچون پپتید، عصاره نیلوفر آبی و چای سیاه است که به ترمیم، محکم شدن پوست و همینطور افزایش درخشندگی آن کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *