لوازم آرایشی و تاریخ انقضاء آنها

بررسی لوازم آرایشی و تاریخ انقضاء آنها

 

وقتی از محصولاتی استفاده می کنید که تارخ انقضایشان پایان یافته، چه اتفاقی می افتد؟

هیچ چیز ناراحت کننده تر از این نیست که هایلایتر یا کرم پودرتان تمام شود، اما ناراحت کننده تر از آن بیرون انداختن محصولات آرایشی است که هنوز تمام نشده اند. بگذارید صادق باشیم، همه ما انبوهی از سایه های چشمی داریم که چند سال از زمان خریدشان گذشته بود، اما پس از نوشتن این مقاله، در قفسه لوازم آرایشی مان یک گردگیری اساسی کردیم.

استفاده از لوازم آرایشی منقضی شده ممنوع است: متأسفانه محصولات زیبایی زیستگاه باکتری ها هستند (بخصوص اگر مدام از آنها استفاده می کنید) ، و استفاده از آنها ممکن است منجر به عفونت و حساسیت شود، شاید لازم نباشد به این نکته هم اشاره کنیم که دیگر کارکرد درستی هم نخواهند داشت، مثل ریمل های کثیف. پس از یک مدت، لوازم آرایشی از خود سموم مضری تولید می کنند که برای سلامتی و همینطور پوستتان مضر هستند.

آیا تا بحال این نشان کوچک را پشت لوازم آرایشی خود دیده اید؟ تاریخ-لوازم-آرایشی

روی بسته بندی هر کدام از محصولات زیباییتان نشان PAO ( دوره پس از باز شدن محصول) چاپ شده است که به شما نشان می دهد که هر محصول تا چه زمانی پس از باز شدن، قابل استفاده است.
برای اینکه مطمئن شوید فراموش نمی کنید، می توانید روی محصول تاریخ باز شدن آن را بنویسید یا زمان باز شدن آن را روی یک برچسب کوچک نوشته و پشت آن بچسبانید، به این صورت دیگر فراموش نخواهید کرد.

به یک قانون کلی برای زمان استفاده از محصولات آرایشی اشاره می کنیم:

3 تا 6 ماه

لوازم آرایشی مایع چشم محیط مناسبی برای باکتری ها هستند، این بدان معناست که ریمل ها و خط چشم ها را باید پس از 3-6 ماه استفاده دور انداخت. باکتری ها در محیط های مرطوب رشد می کنند، پس در زمان استفاده از آنها به این نکته توجه کنید؛ شما که نمی خواهید آلوده شوید.

باید در استفاده از محصولات آرایشی طبیعی نیز حواسمان باشد: هر چند که ما محصولات طبیعی را دوست داریم چون در آنها از مواد شیمیایی و نگهدارنده استفاده نمی شود، اما همین نکته بدان معناست که این محصولات دوام چندانی ندارند. محصولات طبیعی هم به اندازه غذاها ماندگاری دارند چون چیزی در آنها وجود ندارد که ماندگاریشان را افزایش دهد.

6 ماه تا 1 سال

کرم پودرها و کانسیلرهایی که پمپ دارند ماندگاری بیشتری هم دارند چون در تماس مستقیم با خود محصول نیستیم. هر چیزی که در شیشه باشد با هر بار استفاده، با انگشتان پر از باکتری شما آلوده می شود. کانسیلرهایی که اپلیکاتور دارند محصولات دیگری هستند که مدام بین صورت شما و محفظه کانسیلر در رفت و آمد هستند، اگر از این کانسیلرها برای پوشاندن لکه های صورتتان استفاده می کنید بنابراین آلودگی های روی صورتتان به داخل محصول باز می گردند.

کرم ها، سرم ها و روغن ها در زمان استفاده ممکن است اکسید شوند که بدین معناست که محتویات این محصولات با اکسیژن موجود در هوا ترکیب شده و تغییر می کنند که ممکن است تأثیر همیشگی خود را نداشته باشند. کرم هایی که حاوی مواد ضدپیری هستند (مثل ویتامین A و C) کمی زودتر منقضی می شوند چون همه اجزایی که پوست را جوانتر می کنند در عرض 9 ماه تبخیر می شوند.

1-2 سال

پودرها محیط خوبی برای رشد باکتری ها نیستند چون خیلی خشک هستند یعنی پودرها که شامل سایه ها، برنزه کننده ها، رژگونه ها و پنکک ها می شود نسبت به مایع ها طول عمر بیشتری دارند. هرچند زمانی که از اسفنج یا براش استفاده می کنید، چربی پوست به اپلیکاتور چسبیده و به پودر برمیگردد. اگر احساس کردید که رنگشان تغییر کرده، وقت آن رسیده که از شرشان خلاص شوید.

رژلب ها، برق لب ها و خط لب ها معمولا با چربی های ضروری و پارابن ها بسته بندی می شوند که به بالا بردن ماندگاری آنها کمک می کند. با تیز کردن خط لب پیش از استفاده قسمتی که در معرض هواست را تازه نگه داشته و آنها را تمیزتر نگه دارید. خط چشم ها هم حدود سه ماه ماندگاری دارند، اگر چشمتان عفونت کرد دیگر از آنها استفاده نکنید.

برق ناخن ها هم خیلی زود جدا شده و ضخیم می شوند. اگر باز کردن در برق ناخن مشکل بود یا بیش از دو سال از آن استفاده نکرده بودید،  آن را هم دور بیندازید.

بایدها و نبایدها

  • براش های آرایشی خود را حداقل یک بار در هفته تمیز کنید.
  • سعی کنید محصولاتی را خریداری کنید که پمپ دارند تا مجبور نباشید برای بیرون آوردن محصول از انگشتانتان استفاده کنید .و به این ترتیب محصول هم زیر ناخن نمی رود.
  • فراموش نکنید که هرگاه محصولی را خریداری کردید، تاریخ باز شدن آن را هم روی بطری بچسبانید.
  • لوازم آرایشی خود را دور از حرارت و رطوبت نگه دارید.
  • اگر پوستتان به محصول آرایشی عکس العمل نشان داد یا عفونت کرد ( چه به خود محصول ربط داشته باشد چه نداشته باشد) دیگر از آن استفاده نکنید.
  • قبل از آرایش کردن و دست کشیدن روی صورت خود، مطمئن شوید که دستانتان تمیز است.
  • به محصولاتی که خشک می شوند آب نزنید.
  • هر چیزی که بویش تغییر کرده بود، بافتش عوض شده بود یا روی آن لکه های تیره ایجاد شده بود را دور بریزید.
  • اگر می خواهید زمان نگهداری محصولات آرایشی خود را بالا ببرید، تا می توانید آن ها را داخل یخچال نگهدارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *