محصولات زیبایی و مراقبت از پوست

نکاتی برای استفاده صحیح از محصولات زیبایی و مراقبت از پوست

 سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) که مقررات استفاده از لوازم آرایشی را تعیین می ­کند، لوازم آرایشی را اینگونه تعریف کرده ­است: «محصولاتی که روی بدن و به منظور پاک­سازی، زیبایی، ایجاد جذابیت بیشتر یا تغییر ظاهر استفاده می­ شوند بدون اینکه ساختار یا عملکرد بدن را تحت تأثیر قرار دهند.» این تعریف کلی شامل هر ماده ­ای که به عنوان بخشی از یک محصول آرایشی استفاده شود نیز می­ گردد.

محصولات آرایشی زیبایی

تولیدکنندگان این محصولات بین محصولات آرایشیِ زیبایی و محصولات مراقبت از پوست تفاوت قائلند. محصولات آرایشی زیبایی شامل رژلب، کرم ­پودر، رژگونه، لاک ناخن، ریمل، خط چشم و غیره هستند.

محصولات مراقبت از پوست

محصولات مراقبتي پوست نیز شامل پاک­ کننده ­های صورت و بدن، کرم­ها و لوسیون­های مرطوب­ کننده صورت و بدن، ضدآفتاب­ هایی که از پوست دربرابر آسیب­های امواج UV مراقبت می ­کنند و همینطور محصولاتی که نقایص پوست مثل جای جوش، چین و چروک­ها، لکه­های سیاه زیر چشم وغیره را ترمیم یا پنهان می­ کنند.

در زمان­های گذشته نیز افراد از لوازم آرایشی استفاده می­کرده ­اند. اما مواد مضری چون جیوه و سرب در آنها به کار می­رفت. این لوازم آرایشی عوارض جانبی زیادی داشت مثل : نابینایی پس از استفاده از ریمل مژه و یا حتی مصرف لوازم آرایشی شامل جیوه و سرب باعث مرگ هم می ­شد. این اتفاقات به این دلیل رخ می­دادند که هیچ قانونی برای تولیدکنندگان وجود نداشت.

در قرن بیستم محبوبیت لوازم آرایشی به سرعت افزایش یافت. افراد و بخصوص خانم­ها باید نسبت به لوازم آرایشی مورد استفاده خود، آگاهی داشته باشند زیرا این محصولات به صورت مداوم مورد استفاده قرار می­گیرند. موارد زیر چند نکته برای انتخاب مطمئن محصولات زیبایی و مراقبت از پوست هستند:

محصولات مراقبت از پوست clarins

  • اگر از لوازم آرایشی زیبایی استفاده می ­کنید، مطمئن شوید که رنگ­های افزودنی آنها ،مجوز FDA دارند. گاهی اوقات رنگ­های افزودنی­ای که مجوز FDA را نمی­گیرند، رنگ­های مخصوص پارچه ­اند، نه غذا و لوازم آرایشی. برخی رنگ­های افزودنی ایجاد حساسیت و یا حتی سرطان می­ کنند.
  • تأییدیه FDA را روی برچسب محصولات پیدا کنید. این تأییدیه ­ها همچنین شامل همه موادی است که باید به عنوان مواد سازنده آن محصول آرایشی مورد استفاده قرار گیرند. این کار باعث می­شود که دیگر برای استفاده از این محصول شکی نداشته باشید.
  • محصولات آرایشی و محصولات مراقبت از پوست را به درستی استفاده کنید. برچسب همه محصولات، بخصوص لوازم آرایشی مخصوص چشم را با دقت بخوانید. استفاده بیش از حدِ این محصولات باعث خشن شدن مژه ­ها می­شود.
  • عطر مصنوعی که از نفت، سولفات لاریل سدیم و پارابن مشتق می­شود، التهاب ­آور است و عکس­ العمل­های آلرژیک ایجاد می­کند. پیشنهاد می­کنم که اگر پوست حساسی دارید از محصولات آرایشی ارگانیک استفاده کنید. عنوان «کاملا ارگانیک» را روی برچسب محصول پیدا کنید. این عنوان به شما اطمینان می­دهد که آن محصول بهترین مواد طبیعی و برگرفته از کشت ارگانیگ را داراست.
  • تکنینک­های زیادی همچون تکنیک میکرو ابریژن یا لایه ­برداریِ شیمیایی یا فیزیکی پوست صورت هم جزء درمان زیباییِ پوست محسوب می ­شوند. بنابراین دستورالعمل­ها را به دقت بخوانید تا لایه ­های جوان­ترِ پوستتان، صاف­تر و برآمده ­تر شوند.
  • محصولات مراقبت از پوست خود را متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید.

لینکهای مرتبط با این مقاله:

محصولات مراقبتي پوست
محصولات آرایشی زیبایی
انواع رژگونه
مداد چشم و خط چشم
انواع کرم پودر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *