مشخصات ضد آفتاب خوب

کرم های ضد آفتاب و استفاده از آن‌ها برای مراقبت از پوست و سلامتی آن ضروری و مهم هستند. تقریباً همه پزشکان متخصص پوست بر اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب اذعان داشته‌اند و استفاده از آن‌ها را اولین قدم و و مهمترین راه برای سلامت پوست در طولانی مدت می‌دانند. حال چه کسانی باید از ضد آفتاب استفاده کنند؟

همه افراد باید از ضد آفتاب استفاده کنند زیرا ضد آفتاب ها از پوست در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB محافظت کرده و از ابتلاء به سرطان پوست جلوگیری می‌کنند.
اشعه ماورا بنفش باعث تأثیرات بسیار نامطلوب بر روی پوست می‌شود و هدف از محافظت در برابر آفتاب، حداقل سازی اثرات این اشعه ‌هاست.

Sunscreen

چند نمونه از مشخصات کرم ضد آفتاب خوب بدین شرح است:

جذب سریع و فوق العاده سبک
محافظت در برابر اشعه UVB و UVA
دارای خاصیت آبرسانی یا مرطوب کنندگی
فرمولاسیون ضد آب
مقاوم در مقابل تعریق
با ماندگاری بالا

چند نکته در مورد زدن ضد آفتاب

1_ یک ضد آفتاب باید حداقل اس پی اف 30 را داشته باشد که به درستی عمل کند. یکی از محصولات خوبی که دارای SPF30 است و علاوه بر حفاظت پوست در برابر اشعه های مضر خورشید، خاصیت درمانی از جمله خواص ضد پیری، ضد چین و چروک، ضد لک و آکنه را دارد؛ کرم ضد آفتاب و ضد چروک کلینیک می‌باشد. این ضدآفتاب از جمله بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک در بین برندهای خارجی است.

کرم ضد آفتاب و ضد چروک کلینیک SPF30

2_ اگر ضد آفتاب کرمی و رنگی استفاده می‌کنید، لازم است دو بند دو انگشت بزنید.
یکی از پر تکرارترین سوال ها در افرادی که ضد آفتاب مصرف می‌کنند، در مورد زدن ضد آفتاب رنگی در فصل تابستان است و این که استفاده از آن به چه صورت است؟ آیا ضد آفتاب هایی که حاوی رنگ دانه ها هستند را می‌توان در فصل تابستان استفاده کرد؟
جواب این سوال این است اگر توانستید به اندازه ی دو بند دو انگشت، روی پوست ضد آفتاب رنگی بزنید و رنگ پوست خود را دوست داشته باشید، پس استفاده از ضدآفتاب رنگی باعث لک بر روی پوستتان نمی‌شود. استفاده بسیار کم از این مدل ضدآفتاب ها باعث می‌شود که حفاظت کافی در پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید ایجاد نشود. راه حل بهتر این است که در ابتدا از یک ضد آفتاب بی‌رنگ روی پوست خود استفاده کنید و سپس یک ضد آفتاب با رنگدانه های رنگی برای پوست خود استفاده کنید.

3_ اگر ضد آفتابتان فلوئیدی است باید به اندازه دو انگشت کامل بزنید. یکی از محصولات خوبی که در این زمینه وجود دارد، فلوئید ضدآفتاب کلینیک (SPF 50) پوست حساس است. این محصول توسط متخصصین پوستی تست و تایید شده است.

ضدآفتاب کلینیک SPF 50 پوست حساس

4_ اگر باردار هستید از ضدآفتاب فیزیکی استفاده کنید.

5_ ضد آفتاب بی رنگ را قبل از زدن کرم پودر مصرف نمایید.

6_ بعضی ار افراد فکر می‌کنند اگر اس پی اف ضد آفتاب بیشتر باشد قدرت آن بالا می‌رود ولی به این شکل نیست. اس پی اف ۳۰ یا ۵۰ باید هر دو ساعت تمدید شود.

7_ حداقل بین 15 تا 30 دقیقه قبل از خارج شدن از منزل، ضدآفتاب را بر روی پوست خود بزنید. بلافاصله پس از مصرف ضدآفتاب از خانه خارج نشوید.

8_نکته مهم دیگر این است که چه زمانی از ضد آفتاب باید استفاده کنیم؟ استفاده از ضدآفتاب ها مختص تابستان نمی‌باشد زیرا مضرات نور آفتاب در فصول سرد نیز تاثیرگذارند و پدیده آفتاب سوختگی نیز در این فصول رخ می‌دهد. آمارهای منتشر شده در کشور آمریکا نشان می دهد بیشتر از ۲۰ درصد از مردم آمریکا در فصول سرد سال به سرطان پوست و آسیب های پوستی مبتلا شده‌اند. بنابراین در بهار، تابستان، پاییز و زمستان و حتی روزهای بارانی و ابری و حتی در خانه برای اینکه پوست شاداب و سالمی داشته باشیم باید از ضد آفتاب استفاده کنیم.

9_ ضد آفتاب‌های عطری بسیار مضر هستند. مواد حساسیت زای موجود در ضد آفتاب‌های عطری، در مجاورت نور خورشید تجزیه می‌شوند و به مرور زمان باعث ایجاد لک در صورت می‌شود.

10_ مسئله مهمی که خیلی از افراد به آن توجه نمی‌کنند، زدن ضدآفتاب بر روی پوست گردن و دست است. یکی از بهترین محصولاتی که در این زمینه تولید شده است و از کیفیت بسیار بالایی برخودار است، ضدآفتاب شیسایدو spf50 صورت و بدن است که حفاظت لازم برای پوست صورت،گردن و دست‌ها را فراهم می‌کند.

ضدآفتاب شیسایدو صورت و بدن

با توجه به اینکه قدرت محافظتی ضد آفتاب ها روی پوست صددرصد نیستند، پس باید کاری انجام بدهیم که ضد آفتاب را قدرتمند به پوست بزنیم. دو محصولی که به شما معرفی میکنیم که به روتین روزانه خود اضافه کنید، یک مرطوب کننده و دیگری ویتامین سی می‌باشد. نور آفتاب می‌تواند به سطح دفاعی پوست آسیب برساند؛  مرطوب کننده ها خاصیت این را دارند که می‌توانند این سطح دفاعی را ترمیم کنند. ویتامین c روی پوست مثل آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند و می‌تواند از پوست در برابر رادیکال های آزادی که در اثر آلودگی هوا وجود دارند حفاظت کند.
بنابراین اگر شما در کنار ضد آفتاب از ویتامین سی و مرطوب کننده استفاده کنید می‌توانید نتیجه خوبی بگیرید. یادتان باشد اگر به ترتیب ۳ محصول را استفاده کنید بیشترین تأثیر را خواهد داشت. ابتدا سرم ویتامین سی، سپس مرطوب کننده و در آخر ضد آفتاب. این قانون باید همیشه باشد. از طرف دیگر برای بدست آوردن نتیجه مطلوب از هزینه ای که برای خرید ضدآفتاب کرده ایم، به مشخصات کرم ضدآفتاب خوب که در بالاتر به آن اشاره شد دقت فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *