نکاتی کاربردی برای داشتن پوستی شاداب

10 نکته کاربردی ضدپیری برای داشتن پوستی شاداب

بزرگترین عضو بدن انسان، پوست است که وظیفه ­اش محافظت از اندام­های داخلی در برابر آسیب­های شدید است، آسیب­هایی که ممکن است از محیط بیرون وارد شوند. همانطور که سن بالاتر می­رود، پوست متوجه تغییرات بسیاری می­شود که بر سلامت کلی پوست، ظاهر و همچنین رنگ آن تأثیرگذار است.

بررسی­ ها نشان داده که محیط و انتخاب سبک زندگی، ارتباط خیلی زیادی با پیریِ زودرسِ پوست دارد. این بررسی­ها منجر به معرفی روش­های متعددی برای از بین بردن نشانه­­ های پیری شد. روش­هایی همچون عمل­های جراحی و آرایشی که ممکن است تأثیراتی معکوس روی سلامت عمومی ما داشته باشند.

بعلاوه ظاهر چهره بخصوص وقتی بهداشت فردی را تعریف می ­کنیم، اهمیت خیلی زیادی دارد بنابراین وقتی به این موضوع می­ پردازیم باید بیشتر دقت کنیم.

skin care

برخی از بهترین روش­های ضدپیری برای داشتن پوستی شاداب شامل موارد زیر هستند:

خوردن غذاهای سالم و سرشار از آنتی اکسیدان

بر اساس گفته ­های متخصصین پوست، درست همانطور که رژیم غذایی سالم تأثیر زیادی بر همه بدن دارد، میوه­ ها و سبزیجاتی هم که دارای آنتی ­اکسیدان­هایی چون ویتامین B و E هستند نیز برای پوست خیلی مهمند. آنها در مراقبت از پوست دربرابر رادیکال­های آزاد در محیط، که آسیب­های شدیدی به سلول­های پوست وارد می ­کنند، نقش مهمی ایفا می­ کنند.

بعلاوه از نابودی کلاژن­ و الاستین ممانعت کرده  و بنابراین از ایجاد خطوط عمیق و چین و چروک هم جلوگیری می­شود. افرادی که کاملا به این رژیم­ ها پایبند هستند، معمولا قطع نظر از نوع پوست و سابقه آن، پوستی سالم­تر، جوان­تر و شاداب­تر دارند.

اجتناب از کشیدن سیگار و نوشیدن الکل

گفته می­شود که سیگار کشیدن کلاژن و اسلاستین را که پوست را سفت و محکم نگه می­دارند، نابود می ­کند و باعث افتادگی پوست می ­شود، در نتیجه موجب پیری زودرس پوست می­ گردد. از طرفی مصرف بیش از حد الکل، التهاب را در جریان خون افزایش می­دهد که به مرور زمان باعث افتادگی پوست می ­شود.

بنابراین افرادی که از مصرف سیگار و الکل خودداری می­ کنند برای داشتن پوستی شاداب­تر و سالم­تر در طول زندگی، شانس بیشتری دارند.

استرس خود را مدیریت کنید

موقعیت­های اضطراب نه تنها بر بهداشت روانی، که بر سلامت عمومی پوست هم تأثیرگذارند. تحقیقات نشان می­دهند که اضطراب به هورمون­هایی مرتبط است که بر پیری تأثیرگذارند و کارشان هم از سطوح سلولی آغاز می­شود. بعلاوه وقتی فردی از نظر روحی پریشان است احتمالاً این موضوع تأثیر منفی و زیادی روی فرسودگی بدنش داشته و به افزایش سن بیولوژیکی­ اش منجر شود. برای جلوگیری از چین و چروک­ پوست، پیشنهاد می­شود که برای کاهش استرس اقداماتی انجام دهید تا از به خطر افتادن سلامت پوست و ظاهر آن جلوگیری شود.

جوان­سازی به روش صحیح

روش­های جوان­سازی اساساً به نوع پوست بستگی دارند. بنابراین ضروری است که با یک متخصص پوست مشورت کنید تا از انتخاب بهترین روش برای داشتن یک پوست جوان، سفت و سالم اطمینان حاصل کنید.

هدف بیشتر لایه ­بردارها جداسازیِ پوست مرده است بنابراین باعث ایجاد رنگ پوستی ملایم­تر و درخشان­­تر می ­شوند. بعلاوه استفاده صحیح  ومنظم از لایه ­بردار مناسب، به ایجاد پوست سفت و محکمی که به راحتی هم خراب نمی­شود، کمک می­ کند.

زیاد آب بنوشید

استروژن هورمونی است که مسئول تحریک پوست برای تولید چربی و کلاژن است. همانطور که سن افزایش پیدا می­ کند این تحریک­ شدن کاهش پیدا کرده و در نتیجه پوست خشک­تر و افتاده­ می­شود. بنابراین افراد ترغیب به خوردن مقدار زیادی آب می­شوند تا میزان رطوبت پوستشان افزایش پیدا کند. این کار به تغذیه شدن سلول­های پوستی کمک می­ کند که منجر به داشتن پوستی شاداب، صاف و نرم می­ گردد. همچنین می­ توانید به رژیم غذایی روزانه خود میوه ­هایی خاص، نوشیدنی­ها و همینطور سبزیجات را اضافه کنید.

قبل از خواب صورتتان را بشویید

پوست صورت درپایان روز کثیفی ­ها و آلودگی­ها را جمع می ­کند که ممکن است در حفره ­های پوست انباشته شوند و بنابراین عملکرد معمولی پوست را تغییر دهند. پوست معمولا در طول شب خود را بازسازی می­ کند بنابراین با این کار پوست سالم­تر و جوان­تر می­ شود.

متخصصین پوست معتقدند که حفظ کیفیت خواب هم خیلی مهم است چون به جلوگیری از شل شدن پوست کمک می­ کند. پس از شست و شوی آرام صورت، باید از محصولات مناسب روی پوست استفاده کرد.

استفاده از ضدآفتاب

استفاده از ضدآفتاب، بهترین عمل ضد پیری است که می­توان برای صورت انجام داد. در معرض آفتاب قرار گرفتن باعث ایجاد تغییر رنگ می­شود که این تغییر رنگ خود را به شکل لکه­ های تیره نشان می­دهد. همچنین اشعه­ های UV و رادیکال­های آزاد معمولاً به پوست آسیب می­زنند و سرعت پیری را افزایش می­دهند. بنابراین استفاده از ضدآفتاب می­تواند در حفظ همیشگی پوست سالم و شاداب کمک­کننده باشد.

مشاوره همیشگی با یک متخصص پوست

مراجعه پی در پی به یک متخصص پوست، شما را مطمئن می­ کند که از آخرین ابزار به روز و مناسبِ ضدپیری استفاه می ­کنید. همچنین این متخصصان می­توانند درمان­هایی برای نتایج مطلوب­تر ارائه دهند که به ایجاد پوست شاداب­تر کمک کند.

بعلاوه فرد می­تواند با تشخیص نوع پوست خود، اطلاعاتی راجع به چگونگی مراقبت از پوست کسب کند. همیشه قبل از برداشتن هر قدمی، با متخصص پوست مشورت کنید چون پوست خیلی حساس است.

وزن خود را کنترل کنید

اضافه وزن معمولا عوارض متعددی دارد. یافته­ها نشان می­دهند که میزان انسولین و کورتیزون بدن را افزایش می­دهد که در ادامه کلاژن­ها را از بین برده و منجر به افزایش میزان افتادگی پوست می­شود.

بعلاوه کم و زیاد شدن وزن تأثیر مخربی روی خاصیت کشسانی پوست دارد و خطوط ناخوشایندی روی پوست باقی می­گذارد. بنابراین خوش فرم نگهداشتن بدن به داشتن پوستی شاداب و سالم کمک خواهد کرد.

در رژیم خود از روغن­های سالم استفاده کنید

اکثر روغن­ها مثل اسیدهای چرب امگا 3، بدن را قادر می­ کند تا ویتامین­های ضروری که برای یک پوست خیلی سالم نیاز است را جذب کند. آنها به کاهش التهاب پوست کمک کرده و بنابراین پوست جوانتر و با ظاهر خیلی بهتری به نظر می­رسد. این روغن­ها با قیمتی مقرون به صرفه موجود هستند و ممکن است مصرف­ کنندکان بخواهند قبل از استفاده با یک متخصص درمانی مشورت کنند.

نتیجه گیری :

پیری، اجتناب ناپذیر است و با تغییرات مختلفی همراه است که با عمکلرد نرمال بدن تداخل پیدا می­ کند و منجر به ایجاد نشانه ­های پیری می­شود هرچند که این تغییرات به محض اینکه ظاهر ­شوند مورد توجه قرار می­گیرند. وقتی نکات بالا دائماً مورد توجه قرار گیرند، امکان اینکه به پوستی شاداب و سالم دست پیدا کنید فراهم می­شود.

بر اساس نوع پوست­های مختلفی که افراد دارند باید کارهای متفاوتی روی آنها انجام داد. تحقیقات نشان داده اند که برای بهبود شادابی و سلامت پوست، اگر به خوبی از آن مراقبت شود، پوست معجزه­ آسا عمل می­کند. برای جلوگیری از عارضه ­های پوستی، همیشه غذای سالم بخورید. همچنین عمل کردن به راهنمایی­های متخصصین پوست ممکن است به جلوگیری از بروزِ کامل نشانه­ های پیری کمک کند، اما  ظاهر و سلامت پوست را نیز بهبود می­ بخشد.

در کنار همه موارد فوق ، امروز کمپانی های بزرگی در دنیا در حال فعالیت هستند که محصولات مراقبت از پوست با کیفیت و موثری روانه بازار کرده اند. انواع کرم ضدچروک پوست صورت، ضد لک ها، ضد جوش ها، پاک کننده های آرایش، کاهنده منافذ باز و بسیاری از موارد دیگر ، از جمله تولیدات آنها هستند.

در فروشگاه لوازم آرایشی لیلیوم ، محصولات مراقبتی درمانی پوست از برندهای روز دنیا عرضه می گردد که با کمک مشاوران ما برای انتخابی بهتر یاری خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *