پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست به صورت تخصصی به این منظور انجام می شود که لایه های زیرین پوست پاک شده و سلول های مرده، جوش ها و آلودگی های پوست از بین بروند و با کمک ماساژ عضله های پوست تقویت شوند. بهتر است عمل پاکسازی پوست در خانه انجام نشود و توسط آرایشگران حرفه ای یا پزشکان زیبایی انجام شود چرا که ابتدا باید پوست آنالیز شده و طبق نوع پوست عمل پاکسازی انجام شود. نحوه انجام پاکسازی بسیار مهم است و در صورت انجام غیراصولی ممکن است باعث ایجاد حساسیت و صدمات جدی به پوست شود بنابراین سعی کنید پاکسازی پوست صورت توسط پزشک متخصص انجام شود همچنین می توانید پاکسازی پوست در آرایشگاه و توسط آرایشگران حرفه ای را نیز امتحان کنید. در کنار پاکسازی پوست بهتر است از محصولات مراقبتی پوست نیز استفاده شود تا برای همیشه پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

چرا-پوست-کثیف-می-شود؟

چرا پوست کثیف می شود؟

غده های چربی، نوعی چربی ایجاد می کنند که سطح پوست را می پوشانند و این چربی با باکتری ها و سلول های مرده ترکیب شده و کم کم منافذ پوست را می پوشانند و منجر به ایجاد دانه های سرسیاه روی پوست می شوند. برای جلوگیری از این مشکلات پوستی باید پوست به صورت روزانه تمیز شود بنابراین پیشنهاد می شود که پاکسازی تخصصی پوست به صورت مرتب انجام شود.

پاکسازی تخصصی پوست صورت

قبل از انجام عمل پاکسازی پوست صورت، لازم است که یک متخصص پاکسازی پوست نوع پوست را ارزیابی کرده و با توجه به آن درمان لازم را انجام دهد. هر نوع پوستی که داشته باشید، چه خشک،چه چرب و چه مختلط، ویژگی خاص خود را داشته و بنابراین نیازهای متفاوتی هم دارد.

فواید پاکسازی پوست

  • از بین بردن دانه های سرسیاه و جوش ها
  • از بین بردن آلودگی ها و سلول های مرده که به لایه برداری پوست کمک می کند و در نتیجه پیری پوست و ظهور چین و چروک ها را به تأخیر می اندازد.
  • پوست صاف تر و شفاف تر خواهد شد.
  • پس از پاکسازی، جذب محصولات آرایشی آسان تر می شود که تأثیرشان را بیشتر خواهد کرد.
  • آبرسانی به پوست را افزایش می دهد و با از بین بردن سموم، به پوست اجازه تنفس و جذب اکسیژن را می دهد. پاکسازی و آبرسانی پوست صورت ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند.
  • ظاهر کلی پوست را بهبود می بخشد و کمک می کند که ظاهر خسته پوست از بین برود.
  • اگر جوش داشته باشید، کمک می کند تا تعداد روزنه های باز پوست کاهش یابد.
  • پوست را آرام تر کرده و گردش خون را بهبود می بخشد که هم صاف بودن پوست و هم قابلیت کشسانی پوست را افزایش می دهد.
  •  
فواید پاکسازی پوست

قواعد پاکسازی پوست

زمان پاکسازی پوست معمولا بین 50 دقیقه تا یک ساعت و نیم طول می کشد و شامل سه مرحله است : پاکسازی ، ماساژ تقویتی و فرآیند تغذیه پوست.

  1. پاکسازی پوست. این مرحله شامل پاک کردن سطح پوست صورت با کمک محصولات خاصی است که بر اساس نوع پوست انتخاب می شوند (خشک، مختلط یا چرب). باز شدن منافذ پوست هم با بخور دادن و از بین بردن آلودگی های پوست انجام می شود.
  2. ماساژ. در طول این مرحله منافذ پوست بسته می شوند و پوست در طول مرحله ای که آلودگی ها را از بین می برد، بسته می شود. این کار با استفاده از محصولات خاص ژله ای یا کرمی و با ماساژ تقویتی انجام می شود.
  3. تغذیه پوست. مرحله نهایی شامل تغذیه پوست با محصولاتی چون ماسک یا درمان های دیگری که قرار است در مرحله بعد انجام شود (لایه برداری ، لیزر و …) می باشد.

از آنجا که عوامل زیادی بر مراقبت از پوست تأثیر می گذارند، نمی توان تعداد مشخصی برای انجام کار لایه برداری مشخص کرد. حداقل سالی یک بار و میزان حداکثر به نوع پوست بستگی دارد. همه چیز بستگی به سبک زندگی، رژیم غذایی، مراقبت روزانه، محل اقامت و عادات روزانه بستگی دارد. به طور کلی پوست معمولی را می توان هر سه یا چهار ماه یک بار پاکسازی کرد. پاک سازی صورت برای پوست خشک را می توان هر شش هفته یکبار انجام داد چرا که پوست خشک به توجه  بیشتری نیاز دارد. پوست هایی که مشکلات پوستی دارند، حتی بیش از این هم نیاز به مراقبت خواهند داشت.

انواع پاکسازی پوست

پاکسازی پوست صورت انواع مختلفی دارد، انواع ساده تر و همینطور بر اساس مشکلاتی که پوستتان دارد انواع خاص تری از پاکسازی وجود دارد. انواع اصلی آن به ترتیب زیر هستند:

پاکسازی ساده پوست

ساده ترین نوع پاکسازی پوست است و شامل لایه برداری ساده و معمولی است.

پاکسازی دانه های سرسیاه

این نوع پاکسازی مناسب پوست های چرب بوده، کمتر تهاجمی است و به اکسیژن رسانی پوست کمک می کند. بعلاوه در طول مرحله پاکسازی این دانه های سرسیاه تخلیه می شوند.

بخور-برای-پاکسازی-صورت

بخور برای پاکسازی صورت

یکی از معمول ترین روش های پاکسازی بوده و شامل بخور دادن به صورت برای باز کردن منافذ است که عمل از بین بردن دانه های سرسیاه را بسیار آسان می کند.

لایه-برداری-پوست

لایه برداری و پاکسازی صورت

علاوه بر لایه برداری پوست کمک می کند لایه های مرده سطحی پوست از بین بروند. روش های مختلفی وجود دارد که همه روش ها به یک دست کردن رنگ پوست و از بین بردن لکه های تیره کمک می کند.

پاکسازی با شراب برای پوست های تیره

یک نوع پاکسازی آنتی اکسیدانی است که شفافیت را به پوست برمی گرداند واز آن در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند. میزان بالای رسوراتول در انگور، منبعی سرشار از آنتی اکسیدان است. این نوع پاکسازی مناسب پوست های تیره بوده و برای افرادی که در شهرهای بزرگ و آلوده زندگی می کنند مفید خواهد بود.

سم زدایی

این نوع از پاکسازی برای انوع پوست بسیار عالی است اما برای افرادی که پوست حساسی دارند و باید با ملایمت بیشتر و با استفاده از محصولات خاص تری پاکسازی را برایشان انجام داد تا از از ایجاد حساسیت و قرمزی پوستشان جلوگیری شود، بسیار ایداه آل است.

وقتی نوع پوست تشخیص داده شد، عمل پاکسازی شروع می شود. پاکسازی پوست صورت شامل پاکسازی اولیه برای از بین بردن آلودگی های سطحی و لایه برداری از رسوبات عمیق پوستی است. بعلاوه فردی که عمل پاکسازی را روی پوستتان انجام میدهد، از روش هایی برای باز کردن منافذ پوستتان استفاده می کند و دانه های سرسیاه را بدون آسیب به پوست از بین می برد. وقتی منافذ باز شوند، آلودگی ها در لایه های زیرین پوست از بین می روند، سپس نیاز است که این منافذ بسته شوند تا میزان التهابی که در این فرآیند ایجاد می شود کاهش یابد. این مرحله معمولا با ماساژ پاکسازی صورت و گردن همراه است تا پوست را آرام کرده و صافی و نرمی را به پوست بازگرداند. در مرحله آخر پوست باید به خوبی تغذیه شود. برای این کار نیاز است که ماسک پاکسازی صورت مناسب با نوع پوستتان استفاده شود.

برای خرید محصولات مراقبتی پوست ارجینال می توانید از فروشگاه لیلیوم اقدام نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *