تشخیص رنگ پوست

چطور قبل از خرید محصول، تن رنگ پوست را تشخیص دهیم؟

آیا تابحال از راهروهای مغازه­ های لوازم آرایشی برای خرید محصولی که نیاز دارید بالا و پایین رفته­ و مدام از خودتان پرسیده باشید «چطور تن رنگ پوست خود را تشخیص دهم؟» ممکن است تشخیص تن رنگ پوستتان کار خیلی سختی باشد و خرید سایه مناسب برای زیباتر کردن پوستتان خیلی خسته کننده بنظر برسد. اگر مراقب نباشید انتخاب کرم پودر، کانسیلر، کرم پودر برنزه یا رژگونه­ اشتباهی می­تواند شما را تبدیل به یک دلقک نارنجی یا عروسک چینی اسرارآمیز کند. آرایش شما باید بدون ایجاد هیچ گونه خطی با تن رنگ پوست طبیعی شما در قسمت چانه ترکیب شود تا غیرطبیعی یا سفت به نظر نرسد و تشخیص تن رنگ پوستتان برای انجام این کار بسیار مهم و ضروری است. در این قسمت می توانید یک راهنمایی جامع و کامل برای تشخیص تن رنگ پوست خود را ببینید و از افتضاحات آرایشی جلوگیری کنید.

تن رنگ پوست چیست؟

تن رنگ پوست شما میزان ملانینی است که به صورت ژنتیکی روی پوست (خارجی­ترین لایه پوستی) شما وجود دارد. ملانین – پلیمری پیچیده است که توسط سلول­هایی با نام ملانوسیت تولید می­ شوند. ملانوسیت­ها گروهی از رنگدانه ­های قهوه ­ای یا سیاه هستند که به طور طبیعی در پوست انسان (و همینطور حیوانات) وجود دارند. وقتی پوست در معرض اشعه ­های آسیب­ زای فرابنفش قرار می­ گیرد، بعنوان یک مکانیزم دفاعی شروع به تولید مقدار زیادی ملانین در سطح پوست می ­کند که از جذب اشعه­ های خطرناک آفتاب جلوگیری می­کند. به همین دلیل تشخیص تن رنگ پوست شما بر اساس اینکه پوستتان به چه میزان در معرض آفتاب بوده­ متفاوت است، اما تن پوستی که با آن متولد شده ­اید بر اساس ژنتیکتان است. اجداد ما توانسته ­اند پوست خود را با محیطشان وفق دهند و به همین دلیل برخی که بیشتر در معرض آفتاب بوده ­اند پوست تیره ­تری دارند. دسته­ بندی انواع رنگ پوست خیلی دشوار است اما به صورت کلی سه نوع رنگ پوست مختلف وجود دارد.

طبقه بندی رنگ پوست

روشن: تن پوست روشن از نظر تاریخی بیشتر متعلق به کشورهای اروپای شمالی است که برف همیشگی و هوای ابری دارند و بنابراین نیازی به تولید زیاد ملانین برای محافظت از پوست ندارند. چنین افرادی خیلی به نور آفتاب حساس هستند و بنابراین اگر شما از این دسته از افراد هستید در محافظت از پوستتان در برابر اشعه­ های UV بیشتر دقت کنید. متوسط: چهره ­هایی با رنگ­های متوسط از اروپای جنوبی و آسیای شمالی هستند. گاهی اوقات به این نوع تن پوست زیتونی هم می­گویند. این تن رنگ پوست خنثی و بژ متعادل است و کار پیدا کردن کرم پودر مناسب برای این پوست­ها خیلی ساده ­تر است. اگر به نظرتان تن رنگ پوست شما از این نوع است، احتمالا در نور آفتاب خیلی زود برنزه می­شود.  (البته این به آن معنا نیست که در برابر پیری پوست ناشی از نورآفتاب ایمن هستید!) تیره: چهره­ های تیره معمولا مربوط به آن بخشی از دنیا هستند که بیش از همه در معرض اشعه ­های فرابنفش قرار می ­گیرند، مثل خاورمیانه، هند و آفریقا. همانند کسانی که پوستی با تن متوسط دارند، افرادی که این رنگ پوست را دارند نیز در برابر آسیب­ های نور خورشید مصون نیستند و رنگدانه­ های پوستشان خیلی زیاد است. طبقه بندی رنگ پوست

انواع ته رنگ­های پوست کدامند؟

اگر تابحال محصولات آرایشی خریده ­اید، حتما واژه­ های «سرد»، «گرم» و «خنثی» را که تن رنگ­ پوست های مختلف را توضیح می­ دهند شنیده ­اید. این واژه ­ها مربوط به انواع ته رنگ یا زیرساخت پوست هستند. به این واژه­ ها بعنوان سایه ­هایی فکر کنید که همیشه زیر پوست هستند، تن رنگ پوست شما ممکن است تغییر کنند اما این ته رنگ­ ها همیشه ثابت ­اند. انواع مختلف ته رنگ­ها به این صورت هستند: سرد: قرمز و صورتی با رنگ­های آبی گرم: زرد، هلویی با سایه ­های طلایی خنثی: زیتونی یا ترکیب متوازن سایه ­های بالا رنگ سطح تن پوست شما یا اولین چیزی که وقتی به آینه نگاه می کنید می­ بینید، ممکن است کمی قرمز باشد اما احتمال دارد ته رنگ پوست شما طلایی یا زرد باشد. بنابراین وقتی می­ خواهید کرم­ پودر، کانسیلر یا هر نوع لوازم آرایشی دیگری بخرید، به هر دو مورد توجه کنید.

رنگ چهره چیست؟

پیش از آنکه به کسانی که هنوز از تن رنگ پوست خود مطمئن نیستند آموزش دهیم که چطور این کار را بکنند، باید این نکته را بگویم که تن رنگ پوست و رنگ چهره یکی نیستند. تن، مربوط به رنگ پوستتان است در حالی که رنگ چهره ظاهر کلی شما را نشان می­دهد. گونه ­های گلی و قرمز یا لکه ­های تیره زیرچشم را در نظر بگیرید؛ رنگ چهره، نشان­ دهنده این رنگ­ها بعلاوه تن رنگ پوست طبیعی شماست. این واژه همچنین به بافت یا خشک و چرب بودن پوست نیز اشاره می ­کند.محصولاتی را انتخاب کنید که هم با رنگ چهره و هم با تن رنگ پوستتان متناسب باشد، برای مثال آن دسته از افرادی که پوست­های شفافی دارند باید به دنبال محصولات مات­ کننده باشند یا کسانی که پوست­های ناصافی دارند باید به دنبال اصلاح ­کننده­ های رنگ و غیره بگردند.

نحوه تشخیص تن رنگ پوست

پیش از آنکه راهروهای مغازه­ های آرایشی را بالا و پایین کنید، برای تشخیص تن رنگ پوست خود این چند روش را امتحان کنید: در نور طبیعی به صورت خود نگاه کنید اگر وقتی آرایش می­کنید، تن رنگ خاکستری در چهره خود می­بینید، یعنی کرم پودرتان تکمیل کننده ته رنگ پوستتان نیست. هر آرایش یا آلودگی دیگری که روی پوستتان است را بشویید. حداقل 15 دقیقه صبر کنید و نور طبیعی پیدا کنید، چون نورهای دیگر بر ظاهر پوستتان تأثیر می­گذارند (همه می­دانیم که نور فلورسنس به هیچ­کسی لطفی نمی­کند). یک آینه کوچک بردارید و به جایی بروید که نور خورشید می ­تابد و یا به کنار پنجره­ای که نور خوبی دارد بروید تا بتوانید تن پوست طبیعی خود را پیدا کنید. برای اینکه رنگ ظاهرخود را متوجه شوید، به چانه خود نگاه کنید (معمولا این قسمت از چهره کمتر از سایر قسمت­های چهره تحت تأثیر قرار می­گیرد)؛ به یاد داشته باشید که چانه جایی است که باید ترکیب انجام دهید، بنابراین، این قسمت همان سایه­ ای را دارد که باید سایه­ های دیگر را با آن تطبیق دهید. نحوه-تشخیص-تن-رنگ-پوست آزمایش نقره­/طلا اگر نقره­ بیش از طلا به پوستتان می­آید، احتمالا ته رنگ­ پوست سردی دارید. اگر تن رنگ پوست شما گرم است، رنگ طلایی بیشتر به چهره­ تان می­آید – اطلاعات مفیدی برای خرید جواهرات! به رگ­های خود نگاه کنید در نور طبیعی، ظاهر رگ­های خود را امتحان کنید. اگر رگ­هایتان آبی یا بنفش هستند، تن رنگی سردی دارید. اگر رگ­های سبز یا سبزابی دارید، تن رنگ پوستتان گرم است.

اگر نمی­توانید تشخیص دهید که رگ­هایتان سبز یا آبی هستند، احتمالا تن پوستی شما خنثی است. آن دسته از افرادی که رنگ چهره زیتونی دارند احتمالا در این دسته جا می­ گیرند.

پوستتان در مقابل آفتاب چه عکس ­العملی از خود نشان می­دهد؟ آیا وقتی در آفتاب هستید خیلی زود برنزه می­شوید؟ آیا آفتاب­ سوخته می­شوید؟ امتحان کردن اینکه پوستتان چه عکس ­العملی در مقابل آفتاب از خود نشان می­دهد، به شما در تشخیص تن رنگ پوستتان کمک خواهد کرد. افرادی که به راحتی برنزه می­ شوند تن رنگ پوست آنها تیره یا متوسط است، در حالی که افرادی که پوست روشنی دارند خیلی زود دچار آفتاب سوختگی می ­شوند.

خرید لوازم آرایشی مناسب

حالا که می­دانید چطور تن رنگ پوست خود را تشخیص دهید، وقت آن رسیده که برای زیباتر کردن رنگ چهره خود، لوازم آرایشی مناسب خود را انتخاب کنید.

 ته رنگ های  سرد

اگر بنظرتان ته رنگ پوست شما سرد است، از سایه ­های چشم آبی، رژهای قرمز، صورتی و بنفش  پررنگ استفاده کنید و رنگدانه ­های صورتی خود را با رژگونه قرمز کمرنگ بیشتر کنید.

ته رنگ های گرم

آن دسته از افرادی که پوست طلایی قهوه ­ای دارند باید برای کامل کردن درخشش طبیعی و زرد پوست خود از سایه ­های خاکی استفاده کنند، گونه­ ها را با رژگونه ­های مرجانی برجسته کرده و برای لب­ها از سایه­ های قرمز تیره استفاده کنند.

ته رنگ های خنثی

اگر به نظرتان تن رنگ پوستتان خنثی است، خیلی خوش­ شانسید چون هر نوع لوازم آرایشی روی پوستتان عالی به نظر می­رسد. در عوض می­توانید به استفاده از رنگ­هایی توجه کنید که باعث زیباتر شدن چشم و مویتان می­شود.   نکته: وقتی می­خواهید کرم­ پودر بخرید همیشه مقدار کمی از آن را روی چانه خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که تن رنگ پوست شما با محصولی که قصد خریدش را دارید هماهنگ است. به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است تن رنگ پوست شما با تغییر فصل تغییر کند و همچنین ممکن است بسیاری از خانم­ها ترجیح دهند که از رنگ­های تیره تر یا روشن تر از رنگ سطح پوستشان استفاده کنند. با استفاده از این راهنمایی­ها و آموختن نحوه تشخیص تن رنگ پوستتان، به راحتی می­توانید لوازم آرایشی مناسب رنگ چهره خود را بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *