بهترین راه از بین بردن چروک دور چشم

یکی از معضلاتی که با بالاتر رفتن سن ایجاد می شود، ایجاد چین و چروک پوست و بخصوص چروک دور چشم است. زمانی که کلاژن پوست کاهش می یابد پوست شروع به چروک شدن و شکسته شدن می کند. پوست دور چشم بسیار حساس تراز پوست سایر نقاط صورت است و با اینکه ممکن است پوستتان چرب باشد اما معمولا پوست اطراف چشم خشک خواهد بود. مهم ترین دلیل برای پف زیر چشم، لکه های چربی دور چشم است. دانشمندان اذعان می کنند همانطور که پوست بر اثر بالا رفتن سن ضعیف تر می شود، میزان چربی زیر پوست بیشتر شده  و باعث پف کردن پلک پایین می شود که این چین و چروک و پف ها تأثیر زیادی در بالاتر نشان دادن سن افراد خواهد داشت.

ترکیبات-کرم-دور-چشم

کرم دور چشم از چه سنی استفاده شود؟

اگر صبر کنید تا نشانه های پیری نمایان شوند و آنگاه به فکر درمان بیفتید خیلی دیر می شود و زمان طلایی برای پیشگیری را از دست خواهید داد.
بنابراین برای جلوگیری از چروک زیر چشم مراقبت از پوست دور چشم خود را پیش از آنکه نشانه های آن آشکار شوند آغاز کنید.
توصیه ی اغلب متخصصان این است که سن استفاده از کرم دور چشم حدود سن 20 تا 30 سالگی است، یعنی همان زمانی که نشانه های آسیب نور خورشید به پوست و چین و چروک ها خود را نمایان می کنند.
یک کرم دور چشم خوب شامل آنتی اکسیدان ها و سایر عوامل مفیدی است که به بهبود چین و چروک های پوست کمک می کنند. کرم ضد چروک دور چشم یکی از راههاي برطرف كردن چروك زير چشم است که اتفاقا یکی از مؤثرترین روش ها هم هست.

ترکیبات کرم دور چشم

اگر بخواهیم مطمئن شویم که آیا استفاده از کرم دور چشم واقعا کاربرد دارد یا خیر باید در کرم رفع چروک دور چشم خود به دنبال این مواد بگردیم؛
اسید هیالورونیک بهترین ماده برای مبارزه با پف زیر چشم است که رطوبت را از هوا گرفته و تا هزار برابر وزنی که دارد، به خود رطوبت جذب می کند.
بعلاوه سرامیدها نیز به حفظ آب رسانی پوست کمک می کنند. رتینول هم به پوست در تولید کلاژن و تحریک پوست برای لایه برداری از سلول های مرده کمک می کند. همچنین در تقویت پوست و کاهش عیب و ایرادات چهره مثل خطوط عمیق و آفتاب سوختگی ها مؤثر خواهد بود. بنابراین پماد ویتامین آ برای دور چشم هم گزینه خوبی برای جلوگیری از ایجاد این چین و چروک هاست.
اگر پوست حساسی دارید بهتر است به جای استفاده از کرم چشمی که حاوی اسید رتینول است از کرمی استفاده کنید که در آن نوروپپتید موجود است. نوروپپتیدها هم همانند رتینول کمک به تولید کلاژن و الاستین در پوست می کنند اما روی پوست نرم تر و ملایم تر عمل می کنند. علاوه بر ویتامین A یا همان رتینول، ویتامین E و ویتامین C هم از اجزای احتمالی کرم های چشم هستند. ویتامین C  کمک به تولید کلاژن و الاستین می کند و ویتامین E هم پوست را التیام بخشیده و از آن محافظت می کند.

طرز استفاده کرم دور چشم

همیشه  در مورد پوست دور چشم نگرانی هایی وجود دارد، تیرگی زیر چشم ، گودی زیر چشم، پف زیر چشم و چین و چروک دور چشم و … . از آنجا که پوست اطراف چشم در مقایسه با پوست سایر نقاط صورت خیلی ظریف تر و نازک تر است، این قسمت زودتر از سایر قسمت های چهره، نشانه های پیری را از خود نشان می دهد. بنابراین اضافه کردن کرم دور چشم به مراقبت های روتین پوستی خود و آبرسانی دور چشم، فکر بسیار خوبی خواهد بود. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که این مرحله از مراقبت پوست چه روز و چه شب باید جزء مراحل آخر مراقبت های روزانه باشد.

روش صحیح زدن کرم دور چشم

به خاطر داشته باشید که برای زدن کرم دور چشم، مقدار خیلی کمی از آن کافی است و اصلا نیازی به مقدار زیادی کرم نیست. نوک انگشت خود را آغشته به مقداری کرم دور چشم کنید، آنگاه با ضربه های خیلی آرام آن را زیر چشم های خود بزنید.
از آنجا که پوست دور چشم خیلی حساس است، نحوه مالیدن کرم دور چشم بسیارمهم است و باید روش صحیح زدن کرم دور چشم را بیاموزیم. برای این کار نباید نوک انگشت خود را روی پوست اطراف چشم بکشید بلکه باید با ضربه هایی بسیار آرام کرم را روی پوست پخش کنید و تا وقتی که کرم جذب پوست نشده این کار را ادامه دهید.

تاریخ انقضای کرم دور چشم

تاریخ انقضای محصولات مراقبتی با یکدیگر متفاوت هستند. در برخی کرم های دور چشم تاریخ انقضا تا 6 ماه پس از باز شدن درب کرم، و در برخی دیگر تا 12 ماه ممکن است اعتبار داشته باشد.
برای پی بردن به این موضوع کافیست به نشانه زیر در روی جعبه یا قوطی کرم دورچشم توجه کنید. 6m به معنای این است که این محصول تا حداکثر 6 ماه پس از باز شدن درب آن بایستی استفاده شود.

تاریخ-انقضای-کرم-دور-چشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *