چطور موهای آسیب دیده را درمان کنیم

چطور موهای آسیب دیده را درمان کنیم؟ موها حالت به خود نمیگیرد، هیچ حجمی نداره و همانند استخوانی خشک و بی حالت شده- موهای آسیب دیده خسته کننده و غیرقابل تحمل هستند. این آسیب ها نتیجه ترکیبی از عوامل همانند محیط، نحوه حرارت دادن به موها و عملیاتی که بصورت روتین و روزانه روی مو انجام میشود، می باشد که منجر به ترد و شکننده شدن موها می گردد. بایستی عادتهای بد را رها کرد و کمک به ترمیم مو نمود. در زیر به نکته های جالبی برای ترمیم موها اشاره شده است:

نکاتی در خصوص درمان موهای آسیب دیده

1- محافظت از مو در مقابل برخی عناصر

موهای ضعیف ضربات و آسیبهای زیادی را بصورت روزانه از عناصر می گیرند. قرار گرفتن در مقابل نور شدید خورشید، باد و باران میتواند به خشکی مو منجر شود و اگر ادامه یابد باعث شکننده شدن موها میگردد. بنابراین بایستی از ماسک و یا نرم کننده ها و مواد درمانی مو مانند ماسک کراتینه و صاف کننده مو ترزمی هفته ای یکبار استفاده گردد.  این امر باعث استحمام ریشه و تارهای مو شده و موهای سالمی رو بوجود می آورد.

2- محافظت از مو در مقابل حرارت

سشوآر، اتوی مو، فرکننده مو – همگی ابزار حالت دهنده موها هستند. اما آیا می دانید که آنها میتوانند حرارت بالای 230 درجه سانتی گراد ایجاد کنند؟ بنابراین، آنها براحتی می توانند باعث خشکی و آسیب موها شوند. در چنین حالتی است که پای اسپری های محافظ حرارتی به میان می آید. قبل از سشوار یا اتوی مو بهتر است از اسپری محافظ حرارت استفاه کرد. این محصولات به نرمی و درخشانی موها نیز کمک میکنند.

3- به آرامی موها را شانه کنید.

آیا میدانید که موی مرطوب بسیار ضعیف است؟ شانه کردن شدید موها در حالت خیس میتواند آسیب جدی به کوتیکول موها برساند که منجر به چند شاخه شدن رشته مو و شکننده شدن آن میگردد. (بیرونی ترین لایه ساقه مو کوتیکول است. حدود 10 درصد از وزن مو را کوتیکول تشکیل می دهد.) برای جلوگیری از چنین آسیبی بهتر است موها را در حمام و پس از استفاده از نرم کننده مناسب به آرامی شانه کرد. نرم کننده ها سطح مو را بعنوان یک محافظ پوشانده و از ژولیده شدن و در هم رفتن مو جلوگیری کرده و شانه کردن آن را راحت تر می کند. شانه هایی را انتخاب کنید که فاصله بین دنده های آنها بیشتر بوده و یا اینکه دنده های بزرگتری داشته باشند تا مو بتواند براحتی بین آنهاحرکت کند. این امر باعث می شود که برای شانه کردن مو، نیروی زیادی به آنها وارد نشود.

4- از موهای رنگ شده مراقبت کنید.

رنگ مو میتواند استایل و حالت موها را تغییر داده و یک نوعی جدید از مو ایجاد کند – اما همانگونه که استفاده از هر گونه درمان شیمیایی، باعث آسیب دیدن و خشکی مو میشود، به سختی می تواند شفافیت و حجم طبیعی موها را حفظ کند. برای حفظ رطوبت و طراوت موهای رنگ شده، بایستی یک لایه محافظ طبیعی با استفاده از سیستم شستشو و مواد مراقبتی مو روی آن ایجاد کرد.این امر کمک به تغذیه موها کرده و آنها را سالم نگه میدارد.

5- نیاز به شستشوی بیش از حد موها نیست.

هیچ چیز مانند شستشوی مو به آنها حس تازگی و لطافت نمی بخشد، اما تکرار شستشو میتواند رطوبت مو را از بین برده و به خشکی و آسیب پذیری آنها منجر شود. سعی کنید موها را بطور مداوم و پشت سر هم نشوئید و از یک شامپوی موهای خشک در بین شستشوها استفاده کنید. این امر کمک می کند که روغن و بوی مو گرفته شده و موها شاداب و سالم بنظر برسند. برای سشتن موها از شامپوهایی که رطوبت موها را حفظ کرده و آنها را کاملاً تمیز میکند استفاده کنید.

 

بنابراین هر زمان که احساس کردید موهای خشک و آسیب دیده ای دارید این نکات کوچک را به یادآورید و با رعایت آنها موهایی سالم و با طراوات داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *