سؤالات رایج درباره کرم پودرهای Mac

سؤالات رایج درباره کرم پودرهای Mac : وقتی یک شاگرد آرایشگر بودم و تازه شگفتی­های وبلاگ­های آرایش و زیبایی را کشف کرده بودم، بسیاری از نقدها و اشاراتی که درباره کرم پودر می­دیدم، با حروف NC و NW آغاز می­شدند که تعدادی شماره به دنبال آنها می­ آمد. نمی­ فهمیدم که مثلاً کرم پودر مک NC15 و یا پنکک مک NW20  به چه معنا هستند تا اینکه جست و جوی ساده ­ای انجام دادم و همان موقع بود که برای اولین بار درباره سیستم کدبندی کرم پودرها و سایه­ های MAC دانستم.

اگر تاکنون تلاش کرده ­اید که از این محصولات خرید کنید، می ­دانید که چقدر سخت است که کرم پودری بیابید که به طور کامل با تن پوستی شما تطابق داشته باشد. نام سایه­ هایی مثل کاراملی یا بژطلایی، کمک زیادی نمی­ کنند چرا که از برندی به برندی دیگر متفاوت هستند و یا حتی محصولات مشابه یک برند خاص با هم تفاوت دارند. سیستم کرم پودرهای MAC برای یافتن تطابق دقیق محصول با پوست شما خیلی ساده ­تر است چرا که به شکلی طراحی شده ­اند که نه تنها با درجه­ های مختلف تن پوست­ها تطابق داشته باشند، بلکه ته رنگ­های متفاوتی نیز داشته باشند. اساساً اگر یک برند وجود داشته باشد که بتوانید کاملاً مطمئن شوید که مطابق پوست شماست ، این برندMAC  است! برای اینکه بهتر بفهمیم که چرا این سیستم به این خوبی کار می ­کند، من با هنرمندان مناسبتی شرکت MAC مثل Ryan Wong و متخصص محصولات MAC و هنرمندان محصولات آرایشی Beny Reginaldo درباره محصولاتی که جدا از سایر برندها، با برند آنها متناسب است، صحبت کرده­ ام.

سؤالات رایج درباره کرم پودرهای Mac و پاسخ ها

تفاوت بین NC و NWچیست؟ کدام یک برای من مناسب ­تر است؟

رایان اینطور توضیح می­دهد: «در MAC، کرم پودرها و کانسیلرها اغلب به NC و NW دسته بندی می­شوند. NC مخفف خنک-خنثی است و ته ­رنگ زرد دارد، در حالی که NW گرم-خنثی است و ته ­رنگ صورتی دارد. راه آسانی برای تشخیص اینکه بدانید تن پوست شما زرد است یا صورتی، این است که ببینید پوست شما تن طلایی یا رزی دارد. اگر پوستتان رزی طبیعی است، بنابراین ته­ رنگ پوستتان صورتی است. در مقابل اگر پوستتان تن طلایی طبیعی دارد، پس پوستتان ته­ رنگ زرد دارد.»

کدام سایه ­ها در بین فیلیپینی­ها رایج­ تر و محبوب­ تر است؟

در آن منطقه، محبوب­ترین سایه ­هایی که مورد استفاده قرار می­گیرند NC30 تا NC40 هستند. بنی اینگونه بیان می­دارد که بخاطر رنگ­های گرم ما، اکثر آسیایی ­ها ته­ رنگ NC دارند و اینکه در کشورهایی مثل تایلند، مردم آنقدر تن رنگی زرد دارند که مک مجبور بود خط رنگی کامل C را راه بیندازند! تعداد واقعی همه کرم­ پودرهای MAC بیش از 30 عدد است. بجز سایه های C، سایه­ های کامل N وW  نیز موجود است. به این دلیل است که دوست­داران و مربیان زیبایی معمولا در زمان توصیف کرم پودرها و تن پوست­ها، به سایه ­های  MAC ارجاع می­دهند.

چه فرمول­هایی وجود دارد؟ کدام یک برای من مناسب است؟

می­دانید چه چیزی سخت­تر از پیدا کردن سایه مطابق پوست شماست؟ انتخاب فرمول مناسب! MAC آنقدر مایع، پودر و فرمول دارد که من احساس ترس می ­کنم. در فروشگاه حدود 11 فرمول پیدا کردم! Ryan افزود که MAC  محصولات متفاوت زیادی دارد و تولید شده­ اند تا اطمینان حاصل شود که کرم پودر شبیه پوست واقعی به نظر می­آید. بنابراین اینجا به نکته­ ای اشاره می­کنم تا گیج نشوید: و این فرمول دقیقاً با نوع پوست شما تطابق داشته باشد. اگر ترکیبی برای پوست چرب داشته باشید، گزینه ­ای بی دردسر از نوع فرمول پودری موجود است در حالی که آن دسته از افرادی که پوست خشکی دارند ممکن است فرمولی مایع بخواهند.

هرچند MAC گزینه­ های انتخابی را محدود نمی ­کند. اگر پوست چربی دارید اما کرم پودر مایع را ترجیح می­دهید، می توانید کرم پودر Studio Fix Fluid را انتخاب کنید و نهایتاً آن را با پودری مثل پنککMineralize Skinfinish Natural  تنظیم کنید.
اگر پوست خشکی دارید و می­ خواهید آن را مات نگه دارید، کرم پودر مک Studio Fix Sculpt Foundation  را انتخاب کنید. این کرم پودر فرمولی ژل مانند دارد. برای مقابله با پوست مرطوب کره ­ای­ها، کرم پودر جدید studio Waterweight Foundation مناسب است که برای هر نوع پوستی طراحی شده است. برای پوشش دهی زیاد پوست هم کرم پودر Pro Longwear Foundation یا Pro Longwear Nourishing Waterproof Foundation  را امتحان کنید.

رنگ بندي كرم پودر مك

تطابق کرم پودرها در فروشگاه MACچطور اتفاق می ­افتد؟

همه چیز با شناسایی پوست شما توسط هنرکار آرایشی MAC آغاز می­شود. آنها معمولاً از شما سؤالاتی می­پرسند، سؤالاتی درباره نوع پوستتان، و اینکه چه میزان پوشش دهی دوست دارید یا با آن احساس راحتی می­کنید، نوع فرمولی که می ­خواهید امتحان کنید و نوع پایانی که برای آرایشتان ترجیح می­ دهید.

هنرکار بر اساس پاسخ­هایی که می­دهید، می­تواند محصولی را پیشنهاد دهد که فکر می­کند بیش از همه مناسب شماست اما شما هم می­توانید هر محصولی که دوست دارید سفارش دهید.

وقتی تصمیم گرفتید که محصولی را انتخاب کنید، هنرکار 3 سایه از فرمول مورد علاقه تان را به شما نشان می­دهد؛ یک محصول که بیش از همه به تن پوستتان نزدیک باشد، سایه­ ای که یک درجه تیره­ تر است و سایه ­ای که یک درجه روشن­تر است. در مورد من، Beny تشخیص داد که پوستم بیش از همه به NC37 نزدیک است، بنابراین NC35 و NC40 را برایم آورد (در مورد کرم پودری که من انتخاب کردم NC39  موجود نبود) تا با هم مقایسه کنم.

هر سه رنگ را روی خط فک کشید تا ببینید که چطور با پوست صورت و گردن ترکیب می­شوند. این موضوع خیلی مهم است چرا که این دو قسمت می­ توانند تن پوستیِ بسیار متفاوتی داشته باشند!
اگر گردنتان تیره ­تر از صورتتان است، هنرکار سایه ­ای پیدا می­کند که تن رنگی آن بین این دو قسمت باشد تا به صورت یک دست با هم ترکیب شوند. اصلا فکر خوبی نیست که کرم پودرتان را با قسمت­هایی از دست یا بازویتان تطبیق دهید! مگر اینکه آنقدر خوش شانس باشید که همه جای بدنتان یک تن رنگی داشته باشد، احتمالاً در نهایت وقتی آن را روی صورتتان می­زنید کاملا متفاوت به نظر می­رسد.

وقتی بعد از یکی دو دقیقه موادی که روی صورتم زده بودم، روی پوست خوابید، مشخص شد که اولین انتخاب Beny  تطابق صددرصد با پوست من داشت. برای اینکه کاملا مطمئن شویم که این کرم پودر مناسب من است و وقتی از آن استفاده می­کنم چطور به نظر می­رسم، با یک براش نقطه ­ای کرم پودر NC37  را در همه جای صورتم پخش کرد.

کرم پودر استودیوفیکس مک

آیا باید کانسیلر دقیقاً به رنگ کرم پودرم باشد؟

این موضوع به این بستگی دارد که سعی در پوشاندن چه چیزی دارید. Ryan می­گوید از آنجا که از کانسیلرها برای پوشاندن لکه ­هایی مثل دایره­ های تیره و جای جوش­ها استفاده می­شود، باید از کانسیلری استفاده کنید که آن قسمت را با سایر قسمت­های پوستتان بهتر ترکیب کند.

Beny از کانسیلر مک مدل Studio Finish Concealer Duo استفاده کرد تا سایر نقص­ها را نیز رفع کند. او قسمت­های زیر چشمم را که تن آبی داشتند با کانسیلر NW30 خنثی کرد، کانسیلری که از پوستم روشن­تر و صورتی­تر بود و آن را درخشان­تر کرد. برای آکنه های پوستم از کانسیلر کمی روشن­تر NC35 استفاده کرد تا لکه­ ها را روشن­تر کند.

آیا کرم پودر مناسب خود را پیدا کرده ­اید؟ کدام فرمول مورد علاقه شماست؟ تجربه خود را در تطبیق پوست خود با محصولات MAC در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

لینکهای مرتبط با این مقاله:

پنکیک مینرالایز اسکین فینیش مک

کرم پودر استودیوفیکس مک

کرم پودر استودیو اسکالپ مک

کانسیلر بادوام پرولانگ ویر مک

کانسیلر تیوپی مک

کرم پودر ضدآب پرولانگویر نوریشینگ مک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *